Рабочие программы по татарскому языку для 1 ,2 классов для русскоязычных детей по учебнику Р.З.Хайдаровой
«Каралды” МБ җитәкчесе ________ / Хәмидуллина К.Г. Беркетмә № 1 “ ” август 2016 ел | «Килешенде” Укыту – тәрбия эшләре буенча директор урынбасары __________ / Бакалдина М.В. “ “ август 2016 ел | «Расланды” Сухрау мәктәп директоры ________ / Сираев И.Р. Боерык № “ “ август 2016 ел |
Татарстан Республикасы
Түбән Кама муниципаль бюджет белем бирү оешмасы
“Сухрау урта гомуми белем бирү мәктәбе” нең
Гыйниятуллина Эльза Ильдус кызының
1 нче сыйныфының рус төркеме өчен
әдәби укудан эш программасы
Түбән Кама
2016-2017 уку елы
Аңлатма язуы.
1-4 нче сыйныфлар өчен татар теленнән эш программасы Россия Федерациясендәге һәм Татарстан Республикасындагы мәгарифкә кагылышлы хокукый-норматив актларга һәм федераль дәүләт стандартларына нигезләнеп төзелде:
1. Россия Федерациясенең “Мәгариф турында”гы Законы (Федеральный закон от 29.12.2012 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации»).
2. Татарстан Республикасының “Мәгариф турында”гы Законы (Закон Республики Татарстан «Об образовании»№68-ЗРТ от 22 июля 2013 года, статья 8).
3. Төп гомуми белем бирүнең Федераль дәүләт белем бирү стандарты (Россия Мәгариф һәм Фән министрлыгында 2010 нчы елның 17 нче декабрь боерыгы 1897 нче номер белән расланган, РФ Юстиция Министрлыгында 19644 нче регистрацион номеры белән 2011 нче елның 1 нче февралендә теркәрлгән).
4. Россия Федерациясе Мәгариф һәм фән министрлыгы тарафыннан белем бирү учреждениеләрендә белем бирү процессында 2015-2016 нчы уку елында куллану өчен тәкъдим ителгән (рөхсәт ителгән) дәреслекләр исемлеге: РФ Мәгариф һәм фән министрлыгының боерыгы, 31 нче март, 2014 нче ел, №253 “Об утверждении Федеральных перечней учебников, рекомендованных (допущенных) к использованию в обраовательном процессе в образовательных учреждениях, реализующих образовательные программы общего образования и имеющих государственную аккредитацию на 2014-2015 учебный год”.
5. Россия Федерациясе Мәгариф һәм фән министрлыгы тарафыннан белем бирү учреждениеләрендә белем бирү процессында 2015-2016 нчы уку елында куллану өчен тәкъдим ителгән (рөхсәт ителгән) дәреслекләр исемлеге: РФ Мәгариф һәм фән министрлыгының боерыгы, 8 нче июнь, 2015 нче ел, №576 “О внесении изменений в Федеральный перечень учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования, утвержденный приказом Министерства образования и науки РФ от 31 марта 2014 г.№253”.
6. 2016-2017 нчы уку елына мәктәпнең укыту планы.
7. Мәктәпнең эш программаларын төзү турындагы нигезләмәсе.
1 нче сыйныфта әдәби уку предметы буенча укучылардан көтелгән нәтиҗәләр.
Укытуның шәхескә кагылышлы нәтиҗәләре:
укуга карата теләк-омтылыш, җаваплы караш булдыру;
татар теленә карата ихтирамлы караш булдыру һәм аны яхшы өйрәнү теләге тудыру;
әйләнә-тирә табигатькә дөрес караш булдыру;
кешеләр белән аралаша белү культурасы тәрбияләү;
гаделлек, дөреслек, яхшылык, мәрхәмәтлелек һәм аларның киресе булган сыйфатларны тану, бәяләү;
алган белем һәм осталыкны тормышта максатчан кулланырга өйрәнү.
Метапредмет нәтиҗәләре:
Танып-белү нәтиҗәләре:
әдәби әсәрне дөрес аңлап уку;
дөрес нәтиҗәләр чыгару, гомумиләштерү;
үз фикереңне исбатлый һәм яклый алырга күнектерү;
әсәр хакында дөрес фикер йөртә алу.
Регулятив нәтиҗәләр:
дәреснең темасын, проблемасын, максатын мөстәкыйль таба белү;
infourok.ru
Тестовые задания по татарскому языку для 2 класса
Тестовые задания по татарскому языку
для русскоязычной группы 2-го класса( 3 четверть)
Укажи слово – приветствие.
1. мәктәп
2. сәлам
3. сау бул
4. рәхмәт
Какая буква пропущена в слове ук.чы ?
1. а
2. ә
3. у
4. ү
Найди правильный перевод словосочетания твои глаза.
1. минем күзләрем
2. синең күзләрең
3. синең кулларың
4. минем кулларым
В каком слове буква е читается как [йы]
1. ничек
2. песи
3. хәерле
4. ел
Как сказать , что Коля не поет
1. Коля җырлый
2. Коля тыңлый
3. Коля уйнамый
4. Коля җырламый
Найди правильный перевод слова сладкий
1. тәмле
2. ачы
3. тозлы
4. баллы
Укажи слово с мягкими гласными
1. күлмәк
2. куян
3. китап
4. кояш
Как произносится число 12
1. унбиш
2. унике
3. ун
4. егерме
К слову «минем…» добавьте подходящее слово
1.кулым
2.кулың
3.кулы
4.куллары
Сколько дней в неделе?
1.алты
2.биш
3.җиде
4. сигез
Найди слово относящееся к лету
1. салкын
2. җылы
3. буран
4. чаңгы
Найди лишнее слово
1. җиләк
2. суган
3. кабак
4. бәрәңге
Ответы к заданиям:
1. 2
2. 3
3. 2
4. 4
5. 4
6. 4
7. 1
8. 2
9. 1
10. 3
11. 2
12. 1
xn--j1ahfl.xn--p1ai
Дәр. № | Дәрес темасы | Уку эшчәнлеге төрләре | Үткәрү вакыты | Искәрмә | ||
План | Факт | |||||
1 чирек Без мәктәпкә барабыз ( 27 сәг.) | ||||||
1 | Мин , син зат алмашлыклары. | Сүзлек эше, рәсем белән эш, таблица белән эш, | ||||
2 | -мы, -ме сорау кисәкчәләре. | Фонетик күнегүләр, парлап эш, язмача күнегүләр эшләү. | ||||
3 | Транскрипция билгеләре. | Фонетик күнегүләр, таблица белән эш, язмача күнегүләр эшләү. | ||||
4 | Калын һәм нечкә сүзыклар. | Сүзлек эше, ситуатив күнегүләр, хәзерге һәм үткән заман фигыльлҽре белән җөмләләр төзү; | ||||
5 | Бс.т.ү.Укытучыны һәм дустны бәйрәм белән котлау. | Сүзлек эше, ситуатив күнегүләр, | ||||
6 | Исемнәрнең күплек сан кушымчасы. | Парларда диалог оештыру | ||||
7 | Тәртип саны. | Логик фикер йөртү, чагыштыру, анализ, гомумиләштерү, нәтиҗә ясау. | ||||
8 | Фигыльнең башлангыч формасы. | Ситуатив күнегүләр | ||||
9 | Хәзерге заман хикәя фигыль. | Күнегүләр эшләгәндә, ялгышларны төзәтә белү. | ||||
10 | Хәзерге заман хикәя фигыльнең зат-санда төрләнеше. | Таблица белән эш, рәсем белән эш, ситуатив күнегүләр. | ||||
11 | Б.с.т.ү.Үзеңнең, дусларыңның нишләвен әйтә , сорый белү. | Парларда диалог оештыру | ||||
12 | Хәзерге заман хикәя фигыльнең юклык формасы. | Ситуатив күнегүләр, парларда диалог оештыру | ||||
13 | Хәзерге заман хикәя фигыльнең юклык формасында зат-сан белән төрләнеше. | Сүлек эше, рәсем белән эш, эш дәфтәрендә эшләү. | ||||
14 | Хәзерге заман хикәя фигыльнең юклык формасында зат-сан белән төрләнешен ныгыту. | Ситуатив күнегүләр, тәрҗемә итү. | ||||
15 | Исемнең урын- вакыт килеше. | Әңгәмә оештыру, ситуатив күнегүләр, | ||||
16 | -да,-дә, -та,-тә кушымчалары. | Таблица белән эш, мультимедио,, язмача эш. | ||||
17 | Исемнең юнәлеш килеше. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш. | ||||
18 | Исемнең юнәлеш килешен сөйләмдә ныгыту. | Ситуатив күнегүләр, парларда диалог оештыру | ||||
19 | Исемнең чыгыш килеше. | Мультимедио, таблица белән эш, эш дәфтәре. | ||||
20 | Исемнең чыгыш килешендәге исемнәрне кулланып тәрҗемә итү күнегүләре. | Биремнәр үтәү, тәрҗемә итү, ситуатив күнегүләр. | ||||
21 | -тә. -тән,-кә кушымчалары. | Рәсемнәр буенча сорауларга җавап бирү, тиешле кушымчаларны куеп уку; тәрҗемә итү | ||||
22 | «Без мәктәпкә барабыз» темасына кабатлау дәрес. | Рәсемнәр буенча сорауларга җавап бирү, тиешле кушымчаларны куеп уку; тәрҗемә итү | ||||
23 | Белем тикшерү дәресе. | Язма эш | ||||
24 | Билгеле үткән заман хикәя фигыль. | Сорауларга җаваплар, диалог төзү, ситуатив күнегүләр; актив үзләштерелгән фигыльлҽрне сөйләмдә куллану | ||||
25 | Билгеле үткән заман хикәя фигыльнең соравын куя белү. | Диалог үрнәгендә сөйләшү, дөрес уку; көндәлек режим турында сөйләү | ||||
26 | Кем? нәрсә? сорулары. | Диалог төзү,ситуатив күнегүләр, җөмләләр төзү; Кемгә? нәрсәгә? сораулары һәм аларга җаваплар бирә белү. | ||||
27 | Б.с.т.ү. «Мин мәктәптә» темасыны кечкенә хикәя төзү. | |||||
2 чирек | Көзге уңыш! ( 9 сәг.) | |||||
28 | Яшелчә исемнәре. | Тәрҗемә итү, дәрес әйтү һәм уку, Кем? Нәрсә? сорауларына җавап бирү | ||||
29 | Б.с.т.ү. Көзге уңыш! | Авазларны дөрес әйтү, ситуатив күнегүләр; укучыларның белемнәрен ныгыту | ||||
30 | Чөнки теркәгече | Ситуатив күнегүләр, җөмләләр төзү, фикереңне нигезли белү | ||||
31 | Капма-каршы мәгънәле сүзләр | Рәсем буенча, схема буенча җөмләләр төзү, грамматик күнегүләр, дөрес уку | ||||
32 | О, ө хәрефләренең дөрес язылышы | Рәсем буенча, схема буенча җөмләләр төзү, грамматик күнегүләр, дөрес уку . | ||||
33 | Б.С. Ү. Көз турында хикәя язу | Көз билгеләрен әйтә белү , көз турында сөйләү | ||||
34 | О, ө хәрефләренең дөрес язылышы | Рәсем буенча, схема буенча җөмләләр төзү, грамматик күнегүләр, дөрес уку | ||||
35 | Көзге уңыш темасын кабатлау. | Тәрҗемә итү, дөрес әйтү һәм уку | ||||
36 | “Көз” темасы буенча мөстәкыйль эш | Мөстәкыйль биремнәр үтәү. | ||||
Мин чисталык яратам ( 12 сәг. ) | ||||||
38 | Шәхси гигиена предметлары. | Сүзлек эше, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
39 | Исемнәрнең 1зат, берлек санда тартым белән төрләнүе. | Сорауларга җавап бирү, исемнәрне тартым белән берлек санда төрләндерү | ||||
40 | Хәзерге заман хикәя фигыльнең I,III зат берлек сан формалары. | Ситуатив күнегүләр, рәсем белән эш, | ||||
41 | К һәм къ авазларының г һәм гъ белҽн чиратлашуы. | Күршең белән хезмәттәшлек итү, ачыклаучы сораулар бирә белү. | ||||
42 | Контроль эш | Язма эш | ||||
43 | Исемнәрнең 2 зат берлек санда тартым белән төрләнүе. | Сүзлек эше, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
44 | Исемнәрнең 3 зат, берлек санда тартым белән төрләнүе. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш | ||||
45 | Исемнәрнең 1,2,3 затларда, тартым белән төрләнүе. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш | ||||
46 | Исемнәрнең 1,2,3 затларда, тартым белән төрләнүен ныгыту | Диалог үрнәгендә сөйләшү, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
47 | Исемнәрнең 1,2,3 затларда, тартым белән төрләнүе. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш. | ||||
48 | Б.с.т.ү. Җөмләләр төзү, грамматик күнегүләр | Диалог төзү, ситуатив күнегүләр, парларда эш | ||||
3 чирек | ||||||
49 | “Мин чисталык яратам” темасы буенча кабатлау. | Күршең белән хезмәттәшлек итү, ачыклаучы сораулар бирә белү | ||||
Кыш ( 10 сәг.) | ||||||
50 | 1-100 гә кадәр саннар. | Диалогка төшеп калган репликаларны кую. | ||||
51 | Боерык фигыльнең барлык формасы. | Диалогка төшеп калган репликаларны кую . | ||||
52 | «Яңа ел бәйрәме» хикҽясендҽ лексик-грамматик материал. | Сорауларга җавап бирү, исемнәрне тартым белән берлек санда төрләндерү | ||||
53 | Б.с.т.ү. Яңа елга котлау. | Диалогка төшеп калган репликаларны кую | ||||
54 | Боерык фигыльнең юклык формасы. | Күршең белән хезмәттәшлек итү, ачыклаучы сораулар бирә белү | ||||
56 | Кая? Кайда? Кайдан? сораулары | Күршең белән хезмәттәшлек итү, ачыклаучы сораулар бирә белү | ||||
57 | Хәзерге заман хикәя фигыльнең юклык формасы. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш. | ||||
58 | Хәзерге заман хикәя фигыльнең 1 зат күплек сан формасы. | Диалогка төшеп калган репликаларны кую | ||||
59 | «Кыш» темасы буенча. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш. | ||||
60 | “Кыш” темасы буенча тест | |||||
Безнең гаилә ( 9 сәг. ) | ||||||
61 | Б.с.т.ү. Безнең гаилә. | Диалог үрнәгендә сөйләшү, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
62 | Кемне? соравы. | Сорауларга җавап бирү, исемнәрне тартым белән берлек санда төрләндерү | ||||
63 | Нәрсәне? соравы. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш. | ||||
64 | Татар халык ашлары. | Күршең белән хезмәттәшлек итү, ачыклаучы сораулар бирә белү | ||||
65 | «Айдар бездә Кунакта» хикәясендә лексик-грамматик материал. | Сүзлек эше, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
66 | Өй хезмәте. Хәзерге заман хикәя фигыльнең юклык формасы Сүзлек диктанты. | Рәсем буенча, схема буенча җөмләләр төзү, грамматик күнегүләр, дөрес уку. | ||||
67 | Нишләдем? Нишләмәдем? сораулары. | Диалогка төшеп калган репликаларны кую. | ||||
68 | «Безнең гаилә» темасы буенча мөстәкыйль эш | Язма эш. | ||||
69 | Гомумилҽштереп кабатлау. | Диалогка төшеп калган репликаларны кую | ||||
Яз ( 16 сәг. ) | ||||||
70 | Б.с.т.ү. Яз җитә. 8 нче март Бәйрәме. | Диалог үрнәгендә сөйләшү, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
71 | Кайчан? соравы. | Сорауларга җавап бирү, исемнәрне тартым белән берлек санда төрләндерү | ||||
72 | 1-100 гә кадәргә саннарны кабатлау. | Ситуатив күнегүләр, парларда эш, дәфтәрендә эш. | ||||
73 | “Яз” темасы буенча контроль эш. | Язма эш. | ||||
74 | «Яз» темасы буенча контроль эш хаталары өстендә эш | Биремнәр үтәү, тәрҗемә итү, ситуатив күнегүләр. | ||||
75 | «Яз» темасын кабатлау. | Диалог төзү, ситуатив күнегүләр, парларда эш | ||||
76 | Б.с.т.ү. Мин Татарстанда яшим. | Ситуатив күнегүләр, мультимедио, парларда эш, дәфтәрендә эш | ||||
77 | «Туган ягым» текстында лексик- грамматик материал. | Сүзлек эше, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
78 | «Туган ягым» текстында лексик- грамматик материал. | Сүзлек эше, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
4 чирек | ||||||
79 | Б.с.т.ү. «Минем туган ягым» хикәя төзү. | Тема буенча хикәя язу | ||||
80 | Кайда? Кайдан? сораулары һәм аларга җавап формасы | Күршең белән хезмәттәшлек итү, ачыклаучы сораулар бирә белү | ||||
81 | 100 гә кадәрге саннар. | Биремнәр үтәү, тәрҗемә итү, ситуатив күнегүләр. | ||||
82 | «Юлда» текстында лексик-грамматик материал. | Сүзлек эше, рәсемнәр белән эш, парларда эш, дәфтәрендә эш | ||||
83 | Ә теркҽгече. | Ачыклаучы сораулар бирә белү. | ||||
84 | «Авылда» текстында лексик-грамматик материал. | Сүзлек эше, рәсем белән эш, тәрҗемә итү, ситуатив күнегүләр. | ||||
85 | Б.с.т.ү. «Мин Татарстанда яшим» темасын кабатлау. | Биремнәр үтәү, тәрҗемә итү, ситуатив күнегүләр. | ||||
Кибеттә ( 7сәг.) | ||||||
86 | Киемнәр кибете. | Сүзлек эше, рәсемнәр белән эш, мультимедио, ситуатив күнегү. | ||||
87 | «Матур киемнәр» текстында лексик-грамматик материал. Сүзлек диктанты. | Сүзлек эше, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш, сүзлек диктант. | ||||
88 | «Матур киемнәр» текстында лексик-грамматик материал. | Ситуатив күнегүләр, мультимедио, парларда эш, дәфтәрендә эш | ||||
89 | Б.с.т.ү. Ашамлыклар кибете. | Сүзлек эше, рәсемнәр белән эш, парларда эш, дәфтәрендә эш | ||||
90 | Контроль күчереп язу. | Язма эш | ||||
91 | «Кибеттә» темасын кабатлау. | Күршең белән хезмәттәшлек итү, ачыклаучы сораулар бирә белү | ||||
92 | “Кибеттә” темасы буенча тест. | Мөстәкыйль эш. | ||||
Җәй ( 11 сәг.) | ||||||
93 | «Җәй җитте» текстында лексик- грамматик материал. | Сүзлек эше, мультимедио, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш, | ||||
94 | «Җәй җитте» текстында сөйләм үрнәкләре | Ситуатив күнегүләр, мультимедио, парларда эш, дәфтәрендә эш | ||||
95 | Сыйфатның гади дәрәҗәсе. | Биремнәр үтәү, тәрҗемә итү, ситуатив күнегүләр. | ||||
96 | Җәйге урман. | Сүзлек эше, рәсемнәр белән эш, ситуатив күнегүләр. | ||||
97 | “Җәй” темасына контроль эш. | Язма эш | ||||
98 | Хаталары өстендә эш | Хаталар өстендә эш, диалогка төшеп калган репликаларны кую | ||||
99 | Милли бәйрәм — сабантуй. | Сүзлек эше, мультимедио, рәсемнәр белән эш | ||||
100 | Б.с.т.ү. «Җәй җитте» темасын кабатлау. | Диалог төзү, ситуатив күнегүләр, парларда эш | ||||
101 | Җәйге каникул. | Сүзлек эше, ситуатив күнегү, рәсемнәр белән эш | ||||
102 | Өйрәнгәннәрне гомумиләштереп кабатлау. | Биремнәр үтәү, тәрҗемә итү, ситуатив күнегүләр. | ||||
103 | Йомгаклау дәрес |
nsportal.ru
Помогите найти решебник по татарскому языку за 2 класс, Хайдарова, Галиева
страница 87 номир 5
СТРАНИЦА 55 НОМЕР 5
стр 31, перевод упр 7
touch.otvet.mail.ru
5 | 5 | БСҮ “Яшелчә бакчасында”. | 1 | “Яшелчә бакчасында” дигән темага хикәя язарга өйрәнү. | Бирелгән рәсем буенча бергәләп җөмләләр төзү. | П.: — сайланган эчтәлек аша әңгәмәдешеңә кире кага, раслый белү; Ш.: -әхлакый кагыйдәләрдә ориентирлашу, аларны үтүнең мәҗбүрилеген аңлау; М.: -парларда һәм күмәк эшли белү; | |||||
6 | 6 | Исем һәм фамилияләрдә баш хәреф. | 1 | Кеше исемнәре, фамилияләр баш хәреф белән языла. | Кеше исемнәрен, фамилияләрне дөрес язу. | ||||||
7 | 7 | Кереш диктант “Белем көне”. | 1 | ||||||||
8 | 8 | Хаталарны анализлау. Шәһәр, авыл, елга исемнәре, хайван кушаматларында баш хәреф. | 1 | Шәһәр, авыл, елга исемнәре, хайван кушаматлары баш хәреф белән языла. | Шәһәр, авыл, елга исемнәрен, хайван кушаматларын дөрес яза. | ||||||
9 | 9 | Җөмлә. | 1 | Җөмлә тәмамланган уйны белдерүче сөйләм берәмлеге. | Җөмләләрне дөрес төзи белә. | ||||||
10 | 10 | БСҮ. “Укыган мәктәбем”. | 1 | Мәктәп турында сөйләү. | |||||||
Авазлар һәм хәрефләр. (43 сәг.) | |||||||||||
11 | 1 | Татар теленең алфавиты. | 1 | Татар алфавитында 39 хәреф бар. Алфавитта хәрефләр билгеле бер тәртиптә языла. Һәр-бер хәрефнең үз урыны һәм исеме бар. | Алфавитны яттан белә. | Ш.: — шәхесара һәм мәдәниара аралашуда татар телен куллануга уңай караш булдыру; М.:- укытучының күрсәтмәләрен аңлап үти белү; — дәрестә эш урынын мөстәкыйль әзерли белү һәм тәртиптә тоту күнекмәләрен үстерү; — аерым темаларга караган сорауларга җавап бирә белү; П.:- дәреслектә бирелгән үрнәк диалоглар буенча охшаша диалоглар төзү, программада күрсәтелгән коммуникатив максатлар буенча әңгәмәдә катнаша алу. | |||||
12 | 2 | Сузык авазлары һәм аларның хәрефләре | 1 | Татар телендә сузык авазлар ике төркемгә бүленә: калын сузыклар — [а], [у], [о], [ы]; нечкә сузыклар — [ә], [ү], [ө], [э(е)], [и]. | Сузык авазлар классификациясен белә. | ||||||
13 | 3 | Күчереп язу. “Туган җиребез”. | 1 | ||||||||
14 | 4 | Хаталарны анализлау. Калын һәм нечкә сузыклар. | 1 | калын сузыклар — [а], [у], [о], [ы]; нечкә сузыклар — [ә], [ү], [ө], [э(е)], [и]. | Калын һәм нечкә сузыкларны аеру. | ||||||
15 | 5 | Сингармонизм законы. | 1 | Татар телендә сузык-ларның калынлыкта яки нечкәлектә ярашуы. | Калын һәм нечкә сузыкларны дөрес әйтә белә. Татар телендәге сүзләрнең сингармонизм законына бусынуын яки буйсынмавын аңлату. | Ш.:-әхлакый кагыйдәләрдә ориентирлашу, аларны үтүнең мәҗбүрилеген аңлау; М.:- әңгәмәдәшең белән контакны башлый, дәвам итә, тәмамлый белү; — аерым темаларга сорауларга җавап бирә белү; — дәрескә кирәкле уку-язу әсбапларын әзерли белү, алар белән дөрес эш итә белү; П.: -өйрәнелгән темалар буенча кечкенә информация бирә белү; | |||||
16 | 6 | БСҮ. Тәрҗемә күнегүләре. | 1 | А хәрефе [а] авазын белдерә. [а] – сузык аваз. Аны әйткәндә тел артка таба хәрәкәт итә, телнең арткы өлеше йомшак аңкауга таба күтәрелә. Татар телендәге [а] авазы рус телендәге [а] га караганда арттарак ясала. Татар сүзләрендә беренче иҗектә [а] авазы [о] авазына якын әйтелә. | Татар телендә [а] авазын дөрес әйтә. | ||||||
17 | 7 | [a] авазы. А хәрефе. | 1 | Дөрес язу. | Дөрес һәм пөхтә яза белә. | М.:- әңгәмәдәшең белән аралаша белү күнекмәләрен формалаштыру; — рәсем буенча җөмләләр, сораулар төзи белү; П.:-дәреслектә бирелгән үрнәк диалогларны сөйләү; — нормаль темп белән әйтелгәннең ишетү аша мәгънәсен аңларга; | |||||
18 | 8 | [ә] авазы. Ә хәрефе. | 1 | Ә хәрефе [ә] авазын белдерә. [ә] авазын әйткәндә тел алга таба хәрәкәт итә, телнең очы аскы кискеч тешләргә тиеп тора, авыз киң ачыла. | [ә] авазын дөрес әйтә. | ||||||
19 | 9 | [о] авазы. О хәрефе. | 1 | [о] авазы – кыска, калын сузык аваз. О хәрефе сүзнең беренче иҗегендә генә языла. [о] авазы кергән татар сүзләрендә икенче, өченче иҗекләрдә [ы] авазы о-лаша. | Өйрәнгән авазларны сөйләмдә куллана ала. | Ш.:- әхлакый кагыйдәләрдә ориенлашлашу, аларна үтүнең мәҗбүрилеген аңлау; М.: — парларда һәм күмәк белән эшли белү; -үрнәк буенча эшли белү; — тыңланган мәгълүматның эчтәлегенә бәя бирә белү; П.: — яңа сүзләрне , сүзтезмәләрне бер-берсеннән аера белү; | |||||
20 | 10 | БСҮ. “Уку-язу әсбаплары”. | 1 | Көндәлек тормышта файдалана торган уку әсбапларын куллана диалог сөйләме. | Белемнәрне практикада куллану. | ||||||
21 | 11 | [ө] авазы. Ө хәрефе. Сүзлек диктанты. | 1 | [ө] – кыска сузык аваз, [о]ның нечкә пары. Ө хәрефе сүзнең беренче иҗегендә генә, нечкә әйтелешле сүзләрдә языла. | [ө] авазын дөрес әйтә. | ||||||
22 | 12 | [у], [ү] авазы. авазы. У, ү хәрефләре. | 1 | [у] әйтелеше белән рус телендәге [у] кебек. У хәрефе калын әйтелгән иҗекләрдә һәм сүзләрдә языла. [ү] – озын сузык. Ү – нечкә әйтелгән иҗекләрдә һәм сүзләрдә языла. | Авазларны дөрес әйтә. | ||||||
23 | 13 | Контроль диктант “Көзге урман”. | 1 | Ш.: — татар теленә ихтирам тәрбияләү; М.: — укытучының күрсәтмәләрен аңлап үти белү; — чагыштырып нәтиҗә ясый белү күнекмәләрен формалаштыру; П.:- әңгәмәдәшең биргән сорауга тулы җавап бирә белү; — ишетү хәтеренең күләмен үстерү; | |||||||
24 | 14 | Хаталарны анализлау. [ы] авазы. Ы хәрефе. | 1 | Ы хәрефе ике аваз белдерә. Татар сүз-ләрендә ул кыска, тар итеп әйтелә — [къыш]. Рус сүзләрендә киң итеп әйтелә: — [сыр]. Иркен рәвештә сүз башында, сүз уртасында килә ала. | Дөрес әйтә. | ||||||
25 | 15 | [э] авазы. Э хәрефе. | 1 | Язуда [э] белдерү өчен, сүз башында э хәрефе, башка урыннарда е хәрефе языла (элмәк, күгәрчен). | Дөрес әйтә. | ||||||
26 | 16 | Татар һәм рус телләрендә сузык авазларның үзенчәлекләре | 1 | Татар һәм рус телләрендә сузык авазларның үзенчәлекләре аера белү | |||||||
27 | 17 | БСҮ. Диалогик сөйләмне үстерү. “Туган көнем”. | 1 | “Туган көнем” темасы буенча сөйләшү. | Диалог төзи белә. | Ш.: — татар телен куллануда уңай караш булдыру; М.: — укылнган мәглүматның эчтәлегенә бәя бирә белү; — эш тәртибен үти белү; — әңгәмәдәшең белән аралашу күнекмәсен камилләштерү; П.:- әйтелгәннең ишетү аша мәгънәсен аңларга өйрәтү; | |||||
28 | 18 | Тартык авазлар һәм аларның хәрефләре. | 1 | Яңгырау тартыклар яңгырап, тавыш һәм шау белән әйтеләләр. Саңгырау тартыклар шаудан гына торалар. | Яңгырау һәм саңгырау тартыкларның бүленешен белә. | ||||||
29 | 19 | Яңгырау һәм саңгырау тартыклар. | 1 | Яңгырау тартыклар кергән сүзләрне дөрес әйтү һәм язу. Саңгырау тартыклар кергән сүзләрне дөрес әйтү һәм язу. | Яңгырау тартыклар кергән сүзләрне дөрес язу күнекмәләре булдыру. Саңгырау тартыклар кергән сүзләрне дөрес язу күнекмәләре булдыру. | ||||||
30 | 20 | Яңгырау һәм саңгырау тартыклар темасын ныгыту. | 1 | Ш.:-татар теленең ролен аңлау; М.: — уку эшчәнлеген оештыра белү; -укылган мәгълүматның эчтәлегенә бәя бирә белү; П.: — ситуатив күнегүләр аша диалогалар төзү; — грамматик формаларны бер-берсеннән ишетү аша аерырга өйрәтү; | |||||||
31 | 21 | [к] авазы, [къ] авазы. К хәрефе. | 1 | К хәрефе татар телендә ике авазга билге булып йөри [къар], [кер]. Рус теленнән кергән сүзләрдә к хәрефе рус телендәгечә әйтелә. | Калын һәм нечкә сузыклы сүзләрдә [къ] авазын дөрес әйтү. | ||||||
32 | 22 | БСҮ “Милли ризыклар” | 1 | Татар халык ашлары. | Татар халык ашларын атау. | ||||||
33 | 23 | [г] авазы, [гъ] авазы. Г хәрефе. | 1 | Г хәрефе татар телендә калын сүзләрдә ул [гъ] авазын, нечкә сүзләрдә йомшак [г] авазын белдерә. | Авазларны дөрес әйтә белә. | ||||||
34 | 24 | [в] авазы, [w] авазы. В хәрефе. | 1 | В хәрефе ике авазга билге булып йөри. Татар һәм гарәп сүзләрендә В хәрефе [w] авазын белдерә. Калын сүзләрдә [w] — [у], нечкә сүзләрдә [ү] авазына якын әйтелә. | Татар һәм гарәп сүзләрендә [w] авазын дөрес әйтә. | Ш.:- аралашуда татар теленең мөһимлеген аңлау; М.: — күнекмәләрен системалаштыру; — аерым темаларга караган сорауларга җавап бирә белү; П.: — сайланган эчтәлек аша әңгәмәдәшең белән контакт урнаштыру; -программада күрсәтелгән коммуникатив максатлар буенча әңгәмәдә катнаша алу; | |||||
35 | 25 | Хаталарны анализлау. [һ] авазы, [х] авазы Х, һ хәрефләре. | 1 | В в хәрефен дөрес язу, авазын дөрес әйтү [һ] авазы – шаулы саңгырау тартык. Татар телендә ул башлыча гарәп-фарсы алынмаларында кулланыла. [х] – шаулы, саңгырау тартык. | Дөрес һәм пөхтә яза белә. Х, һ хәрефе кергән сүзләрнең дөрес язылышы үзләштерелә. | ||||||
36 | 26 | БСҮ. “Шәһәр транспорты”. | 1 | Юл йөрү кагыйдәләре. | Белемнәрне практикада куллану. | ||||||
37 | 27 | [җ] авазы. Җ, хәрефләре. | 1 | [җ] авазын әйткәндә, телнең очы аскы кискеч тешләр артында була, ә алгы һәм урта өлеше, каты аңкауга таба күтәрелә. | Җ кергән сүзләрнең дөрес язылышын үзләштерү. | ||||||
38 | 28 | [ң] авазы. Ң хәрефе. | 1 | [ң] – яңгырау, борын авазы. Бу аваз ясалганда кече тел телнең арткы өлешенә таба төшә, һава агымының бер өлеше борын куышлыгы аша уза. | ң хәрефе кергән сүзләрнең дөрес язылышын үзләштерү. | Ш.: — әхлакый кагыйдәләрдә ориентлашу; М.: — укытучының күрсәтмәләрен аңлап үти белү; — әңгәмәдәшең белән контактны башлый, дәвам итә, тәмамлый белү; П.: — татар хәрефләрен бер-берсеннән ишетү аша аерырга өйрәтү; | |||||
39 | 29 | Й хәрефе. | 1 | [й] – яңгырау тартык. Бу аваз ясалганда, тел очы аскы теш казналарында була, ә телнең урта бер өлеше каты аңкауга таба күтәрелә, ярык барлыкка килә. Үпкәдән килә торган һава шул ярыктан өрелеп чыга. Я хәрефе кергән сүзләрне дөрес язу һәм уку. | Й хәрефенең дөрес язылышын үзләштерү. | ||||||
40 | 30 | [йа] , [йә] аваз кушылмалары. Я хәрефе. | 1 | ||||||||
41 | 31 | [йу], [йү] аваз кушылмалары. Ю хәрефләре. | 1 | Ю хәрефе кергән сүзләрне дөрес язу һәм уку. | |||||||
42 | 32 | [йы], [йэ] аваз кушылмалары. Е хәрефе. | 1 | ||||||||
43 | 33 | Ь хәрефе ( нечкәлек һәм аеру билгесе). | 1 | Иҗекнең нечкә әйтелешен белдерүе. Нечкәлек һәмаеру билгесен белдерүе. Рус теленнән кергән сүзләрдә тартык авазның нечкәлеген белдерүе. | Ъ, Ь хәрефләре булган сүзләрне дөрес язу һәм уку. | Ш.: -татар теленә карата ихтирамла караш булдыруны дәвам итү; — шәхси гигиена мөһимлеген аңлау; М.: -дәрескә кирәкле уку-язу әсбапларын әзерли белү кунекмәләрен камилләштерү; — парлап эшләү; — рәсем буенча җөмләләр төзи белү; П.:- дөрес сорау куя белү кунекмәсен камилләштерү; — аңлаган мәгълүмат турында фикер йөртергә өйрәтү; — бирелгән тема буенча сорау куя бирә белү күнекмәсен камилләштерү; | |||||
44 | 34 | Контроль диктант. “Бакчада”. | 1 | ||||||||
45 | 35 | Хаталарны анализлау. Күнегүләр эшләү. | 1 | Белемнәрне практикада куллану. | |||||||
46 | 36 | Калынлык (ъ) хәрефе. Сүзлек диктанты. | 1 | К, г хәрефләренең калынлыгын белдерүе. Калынлык һәм аеру билгесен белдерүе. | Дөрес һәм пөхтә яза белә. | ||||||
47 | 37 | БСҮ. Монологик сөйләм үстерү. “Татар теле дәресендә”. | 1 | “Татар теле дәресендә” темасы буенча сөйләшү. | Бирелгән темага 4-5 җөмлә төзеп әйтә белә. | ||||||
48-49 | 38-39 | [ц], [щ] авазлары. Ц,щ хәрефе. | 2 | Ц, щ хәрефләре кергән сүзләрнең дөрес язылышы. Щ хәрефе кергән сүзләрне дөрес язу һәм уку. | Бу хәрефләр кергән сүзләрне дөрес укый һәм яза. | Ш.: — бәйрәмнәрнең җәмгыяттәге ролен аңлау; М.: — әңгәмәдәшең белән аралаша белү күнекмәләрен камилләштерү;- күмәк эшибелү; -рәсем буенча җөмләләр төзү күнекмәләрен арттыру; П.: — дәреслектә бирелгән үрнәк диалогларга таянып сораулар куя бирү; -сүзлек байлыкларын үстерү; | |||||
50 | 40 | Ныгыту дәресләре. | 1 | ||||||||
51 | 41 | Сүз ахырында яңгырау тартыклар. | 1 | [п], [к], [къ] саңгырау тартыкларына беткән сүзләргә сузык аваз ялганса, ул авазлар [б], [г], [гъ] яңгырауларына әйләнә: [китап] — [китабыбыз.] | Дөрес һәм пөхтә яза, дөрес әйтә белә. | ||||||
52 | 42 | Сүз ахырында саңгырау тартыклар. | 1 | Яңгырау һәм саңгырау тартыкларны аеру. | Белемнәрне практикада куллану. | ||||||
53 | 43 | Авазлар һәм хәрефләр. Гомумиләштереп кабатлау. | 1 | Дәреслектәге сүзлекчәдән сүзләр таба белү. | |||||||
Сүз һәм җөмлә (8 сәг.) | |||||||||||
54 | 1 | Сүзләрне иҗекләргә бүлү. | 1 | Сүздә ничә сузык булса, шуның кадәр иҗек була. | Дөрес һәм пөхтә яза белә. | Ш.: -үз-үеңне тоту кагыйдәләре белән танышу; — татар милләтенең мәдәнияте белән кызыксындыру; М.: — куелган сорауларга җавап бирә белү; П.: — өйрәнгән темалар буенча кечкенә информация бирә белү; — сайланган эчтәлек аша әңгәмәдәшең сүзләрен кире кага, ралый белү; | |||||
55 | 2 | Татар теленең иҗек калыплары. | 1 | Ачык, ябык, калын, нечкә иҗек калыплары турында белемнәрне барлау. | Алган белемнәрне куллана. | ||||||
56 | 3 | БСҮ “Туган як табигате” рәсем буенча сөйләү. | 1 | Рәсемгә нигезләнеп үз фикерен әйтә белү | |||||||
57 | 4 | Татар телендә сүз басымы. | 1 | Басым һәрвакыт сузык авазга төшә. | Сүзләргә дөрес басым куя. | ||||||
58 | 5 | БСҮ. Изложение “Кышкы урман”. | 1 |
| |||||||
59 | 6 | Хаталарны анализлау. Рус телендәге сүз басымының урыны. | 1 | Рус телендәге сүз басымының урынын төшенү. | Белемнәрне практикада куллану. | ||||||
60 | 7 | “Сүз” темасын кабатлау. | 1 | ||||||||
61 | 8 | БСҮ. “Туган көнем”. | 1 | Сорауларга тулы җавап бирә. | |||||||
Морфология (26 сәг.) | |||||||||||
62 | 1 | Сүз төркемнәре турында төшенчә. | 1 | Сүзләр төрле мәгънәгә ия. Алар предмет, затны, предметның билгесен, эшен белдерәләр. | Сүз төркемнәрен аеру. | Ш.: — әхлакый кагыйдәләрнең мөһимлеген аңлау; М.:-тыңланган мәгълүмат эчтәлегенә бәя бирү; — чагыштырып нәтиҗә ясый белү күнекмәләрен камилләштерү; П.: — әңгәмәдәшең белән контактны башлый, дәвам итә, тәмамлый белү; — сүзлзрне бер-берсеннән ишетү аша аерырга өйрәтү; | |||||
63 | 2 | Исем. | 1 | Предметны белдереп, кем? нәрсә? соравына җавап булып килгән сүзләр исем дип атала. | Исемнең мәгънәсен аңлап, җөмлә эченнән табу. | ||||||
64 | 3 | Кем? Нәрсә? сораулары. | 1 | Татар телендә кешеләргә карата гына кем? соравын куеп була. | Кем? соравына җавап биргән кеше исеме, фамилияләре баш хәрефтән языла. | ||||||
65 | 4 | БСҮ. “Яраткан ризыгым”. | 1 | Үзенең яраткан ризыгы турында сөйли белү | Сөйләм телен үстерү | ||||||
66 | 5 | Исемнәрнең берлек һәм күплек саны. | 1 | Күплек сандагы исемнәргә –лар, -ләр кушымчалары ялгана. Борын аваз хәрефләренә беткән исемнәргә -нар, -нәр кушымчалары ялгана. Исемнәрнң берлек һәм күплек сан формалары | Кушымчаларны дөрес ялгый белә. Күплек сан кушымчаларының дөрес язылышы, аларны рус теле белән чагыштыру. | ||||||
67 | 6 | Күплек сан кушымчаларының дөрес язылышы. | 1 | Күплек сан кушымчаларының дөрес язылышы. | Күплек сан кушымчаларының дөрес язылышын үзләштерү. | Ш.:- җәмгыять урыннарында узеңне тоту кагыйдәләре белән танышу; — татар телен яхшы өйрәнү теләге формалаштыру; М.: — эш урынын тәртиптә тоту күнекмәләрен үстерү; — үрнәк буенча эшли белү; П.: — дөрес күчереп язу күнекмәләрен формалаштыруны дәвам итү; | |||||
68 | 7 | Күплек сан кушымчаларын рус теле белән чагыштыру | 1 | ||||||||
69 | 8 | Исемнәрне кабатлау. Сүзлек диктант. | 1 | Исем. Аның мәгънәсе, сораулары турында белгәннәрне ныгыту. | Бирелгән темага 4-5 җөмлә төзеп әйтә белә. | ||||||
70 | 9 | Фигыль. | 1 | Дөрес һәм пөхтә яза белә. | |||||||
71 | 10 | Нинди? Кайсы? сораулары. | 1 | Сыйфат сораулары белән таныштыру. | Сыйфатларны сөйләмдә дөрес куллану. | ||||||
72 | 11 | Фигыльләрнең заман белән төрләнеше. | 1 | Фигыль заман белән төрләнә. | Рус теле белән чагыштыра белә. | Ш.: -шәхесара аралашуда татар телен куллануга уңай караш булдыру; М.: — әңгәмәдәш белән аралашу күнекмәсен ныгыту; — билгеле темаларга каралган сорауларга җавап бирә белү; П.: — терәк сүзләр ярдәмендә даилоглар төзү; -сүзләрне, сүзтезмәләрне ишетү аша аера белү күнекмәсен ныгыту; | |||||
73 | 12 | Үткән заман. | 1 | Үткән заманда килгән фигыль эшнең сөйләүче сөйләп торган вакыттан алда, элек булганлыгын белдерә һәм нишләде? нишләгән? кебек сорауларга җавап була. Үткән заман хикәя фигыльләренә юклыкта -ма, -мә кушымчаларына ялгана. | Бирелгән җөмләләрдән, аерым тексттан үткән заман хикәя фигыльне таба белү. | ||||||
74 | 13 | Хәзерге заман. | 1 | Хәзерге заманда килгән фигыль эшнең сөйләү вакытында эшләнүен күрсәтә һәм нишли? нишлим? нишлибез? сорауларына җавап бирә. | Дөрес һәм пөхтә яза белә. | ||||||
75 | 14 | БСҮ. “Әниемә булышам”. | |||||||||
76 | 15 | Киләчәк заман. | 1 | Киләчәк заманда килгән фигыль эшнең киләчәктә булачагын белдерә һәм нишләр? нишләячәк? Сорауларына җавап була. | Дөрес һәм пөхтә яза белә. | ||||||
77 | 16 | Контроль диктант | 1 | ||||||||
78 | 17 | БСҮ. Диалогик сөйләм үстерү “Җәйге ял ”. | 1 | “Татар теле дәресендә” темасына сөйләшү. | Бирелгән диалогны дәвам итә белә. | Ш.: — эстетик тәрбия бирү; М.: — рәсем буенча җөмләләр төзү; -ситуатив күнегүләр аша аралашу күнекмәсен ныгыту; П.: — татар теленең үз сүзләрендә бер үк хәрефнең төрле авазлар белдерүен аңлап аера белү; -дәреслектәге бирелгән үрнәк диалогларның эчтәлеген сөйли белү; | |||||
79 | 18 | Фигыльләрне кабатлау. Сүзлек диктанты. | 1 |
| |||||||
80 | 19 | Фигыльләрнең заман формаларын рус теле белән чагыштыру | Өйрәнелгән грамматик калыпларны сөйләмдә куллана. | ||||||||
81 | 20 | Сыйфат. | 1 | Предмет билгеләрен белдергән сүзләр нинди? кайсы? сорауларына җавап бирә һәм сыйфат дип атала. | Сыйфатның мәгънәсен аңлап, җөмлә эченнән табу. | ||||||
82 | 21 | Нинди? Кайсы? сораулары. | 1 | Сыйфат сораулары белән таныштыру. | Сыйфатларны сөйләмдә дөрес куллану. | ||||||
83 | 22 | Сыйфатларның сыйфатланмышка иярү үзенчәлекләре. | 1 | Сыйфат белән ачыкланып килгән исем сыйфатланмыш була. | Татар һәм рус телләрендә сыйфатларның сыйфатланмышка иярү үзенчәлекләре. | ||||||
84 | 23 | Предметның төрле билгеләрен белдерә торган сүзләр буларак, сөйләмдә дөрес куллану. | 1 | Эшне, хәрәкәтне һәм хәлне белдергән сүзләр фигыль дип атала. | М.: -әңгәмәдешең белән аралаша белү күнекмәләрен формалаштыру; Ш.: -татар теленә карата ихтирамлы караш булдыру һәм аны яхшы өйрәнү теләге формалаштыру; | ||||||
85 | 24 | “Сыйфат” темасын кабатлау. | 1 | Бирелгән җөмләләрдән, аерым тексттан сыйфатларны таба белү. | Сыйфатларны русчадан татарчага тәрҗемә итә белү. | ||||||
86 | 25 | БСҮ “Тәрҗемә күнегүләре”. | 1 | Туплаган белемнәрне гамәлдә куллану белү | |||||||
87 | 26 | Сүз төркемнәрен гомумиләштереп кабатлау. | 1 | Сүз төркемнәрен аера белү. | Бирелгән җөмләләрдән, әзер тексттан өйрәнгән сүз төркемнәрен таба белү, андый сүзләрне русчадан татарчага тәрҗемә итү, сөйләмдә дөрес куллану. | ||||||
Синтаксис (13 сәг.) | |||||||||||
88 | 1 | Сүзтезмә һәм җөмлә. | 1 | Җөмлә тәмамланган уйны белдерә. Ике мөстәкыйль мәгънәле сүзнең үзара мөнәсәбәткә кереп, бер төшенчә белдерүе сүзтезмә дип атала. | I зат тартым кушымчаларын сөйләмдә куллана. | Ш.:- әхлакый кагыйдәләрдә ориенлашлашу, аларна үтүнең мәҗбүрилеген аңлау; М.: -үрнәк буенча эшли белү; — тыңланган мәгълүматның эчтәлегенә бәя бирә белү; П.:- яңа сүзләрне , сүзтезмәләрне бер-берсеннән аера белү; | |||||
89 | 2 | Сүзләрдән сүзтезмә һәм җөмләләр төзү. | 1 | Сүзләрдән сүзтезмә һәм җөмләләр төзү. | |||||||
90 | 3 | Җөмлә. Җөмләнең баш кисәкләре. | 1 | Җөмлә кисәкләре турында мәгълүмәт бирү. | |||||||
91 | 4 | БСҮ. Сочинение. “Безнең якта яз”. | 1 | “Бакчада” темасына сөйләшү. | Мөстәкыйль эшли. | ||||||
92 | 5 | Хаталарны анализлау. Җөмләнең баш кисәкләре. | 1 | Җөмләнең баш кисәкләрен билгеләү, аларның урнашу тәртибен аңлату. | Җөмлә кисәкләре һәм сүз төркемнәре дигән төшенчәләрне аеру. | П.: — сайланган эчтәлек аша әңгәмәдешеңә кире кага, раслый белү; Ш.: -әхлакый кагыйдәләрдә ориентирлашу, аларны үтүнең мәҗбүрилеген аңлау; М.: -парларда һәм күмәк эшли белү; | |||||
93 | 6 | Ия. | 1 | Кем? яки нәрсә? сорауларына җавап булып килгән сүз ия дип атала. | Сорауларга тулы җавап бирә. | ||||||
94 | 7 | Хәбәр. | 1 | Иянең эшен белдергән сүз хәбәр була. | |||||||
95 | 8 | Ия, хәбәр – җөмләнең баш кисәкләре. | 1 | Җөмләнең баш кисәкләренең урнашу тәртибе. | Җөмләнең баш кисәкләрен рус теле белән чагыштыру. | ||||||
96 | 9 | Җөмләдә баш кисәкләрнең урнашу тәртибе. | 1 | Җөмләнең баш кисәкләренең урнашу тәртибен күзәтү. | Җөмләдә бер сүздән икенче сүзгә сорау куя һәм җөмләнең баш кисәкләрен сорауларга карап таба белә. | ||||||
97 | 10 | Җөмләдә баш кисәкләрне рус теле белән чагыштыру. | 1 | Җөмләнең баш кисәкләрен рус теле белән чагыштыра белү. | П.: — сайланган эчтәлек аша әңгәмәдешеңә кире кага, раслый белү; Ш.: -әхлакый кагыйдәләрдә ориентирлашу, аларны үтүнең мәҗбүрилеген аңлау; М.: -парларда һәм күмәк эшли белү; | ||||||
98 | 11 | Контроль диктант “Җәй”. | 1 | Синтаксик анализ үрнәге белән таныштыру. | |||||||
99 | 12 | Хаталарны анализлау. БСҮ. Тәрҗемә күнегүләре. | 1 | Тәрҗемә күнкекмәләре булдыру. | |||||||
100 | 13 | Синтаксик анализ. | 1 | Сүзләрдән сүзтезмә һәм җөмләләр төзү. | |||||||
Ел буенча үткәннәрне гомумиләштереп кабатлау (5 сәг.) | |||||||||||
101 | 1 | Авазлар һәм хәрефләр. | 1 | Авазларның сузыкларга һәм тартыкларга бүленеше. | Авазларны аерып таный белә. | М.:- әңгәмәдәшең белән аралаша белү күнекмәләрен формалаштыру; — рәсем буенча җөмләләр, сораулар төзи белү; П.: -дәреслектә бирелгән үрнәк диалогларны сөйләү; — нормаль темп белән әйтелгәннең ишетү аша мәгънәсен аңларга; | |||||
102 | 2 | Сүз. | 1 | Фонетик анализ ясау тәртибе. | Сүзне аваз-хәреф ягыннан тикшерә белә. | ||||||
103 | 3 | Сүз төркемнәре. | 1 | Предметны белдерүче сүзләр. | Исемнең мәгънәсен аңлап,җөмлә эченнән таба белә. | ||||||
104 | 4 | Җөмлә. | 1 | Дөрес язу. | Дөрес һәм пөхтә яза. | ||||||
105 | 5 | Ел буенча үткәннәрне кабатлау. | 1 |
nsportal.ru
| |
aeterna.qip.ru
| |
aeterna.qip.ru