Методическая разработка урока лезгинского языка в 5 классе | План-конспект урока (5 класс):
Методическая разработка
урока лезгинского языка в 5 классе
Разработала : Рамазанова Марият Кухмазовна,
учитель родного языка и литературы
2019
Лезги чIалай 5-классда «Графика. Алфавит» темадай тухузвай тарсунин проект
Класс: 5
Предмет: лезги чIал
Тарсунин жуьре: цIийи чирвилер гун.
Метлебар:
1)чирвилер гудайбур: алфавитдикай авай чирвилер артухарун; алфавитдин тарихдикай малуматар гун;
2) чирвилер гегьеншардайбур: гьарфар дуьз к1елиз , гафар алфавитдин къайдада кхьиз вердишарун; аялрин чирвилер гегьеншарун.
3) тербия гудайбур: ч1алаз итиж авунин гьиссер тербияламишун, ам хуьнин, к1ан хьунин гьиссер кутун; дидед ч1алаз вафалу хьуниз эвер гун.
Вилик эцигнавай месэлаяр:
а) лезги алфавитдикай авай чирвилер артухарун;
хайи чIал чир хьунин важиблувал къалурун;
б) аялриз лезги чIалакай дерин чирвилер гун;
в) аялар халисан ватанпересар ва инсанпересар яз вердишарун.
Гуьзетзавай нетижаяр: алфавитдин тарихдикай ва адан важиблувиликай аялрин чирвилер артух жеда, лезги чIалан алфавитдин кьетIенвилер чир жеда, гьарфарин тIварар дуьз кIелда, ам герек къвезвай хилер рикIел хуьда.
Тарс тухунин къайдаяр: вирида санал к1валахун, кьилди к1валахун,суьгьбет, къугъун, интерактивный плакатдин куьмекдалди гъавурда тун;
Тадаракар: ктаб, тетрадар, карточкаяр, алфавит, интерактивный плакат «Алфавит», проектор, ноутбук, проекционный экран.
Ишлемишнавай литература
1. Мейланова У.А., Мирзекеримов С.Гь., Талибов Б.Б., Мисриханов Н.М. Лезги чIал: Учебное пособие.5-класс. Махачкала: ООО «Издательство НИИ педагогики», 2012
2. Интернетдин материалар (Шикилар)
Тарсунин туькIуьр хьун.
1. Тарс тешкилун –1 декьикьа
2. Тарсуниз гьазурвал ахтармишун -2декьикьа
3.Алатай материалдин винел к1валахун — 5 декьикьа
4. Тарсунин тема ва метлебар малумарун — 2 декьикьа
5. ЦIийи тарсунин винел кIвалах- 18 декьикьа
6. Ктабдин винел к1валахун- 5 декьикьа
7. Ганвай материал мягькемарун — 5 декьикьа
8. КIвалин кIвалах гун -5 декьикьа
9. Нетижаяр кьун ва къиметар эцигун — 2 декьикьа
Тарсунин финиф
- Тарс тешкилун.
— Квез нисинин хийирар хьурай, балаяр. Къенин тарс чна са т1имил кьван адет тушир къайдада тухуда. Гьазур яни куьн тарсуна кIвалахиз?
- Тарсуниз гьазурвал ахтармишун.
— Вуч авун лазим тир кIвалера? Суалар авани кIвалин кIвалахдай? (КIвалин кIвалахар ахтармишда, аялрин суалриз жавабар гуда)
- Алатай материалдин винел к1валахун.
(слайд «Гьарфари вуч къалурзава?»)
а) гьарфари вуч къалурзава: Ф,Г, ГЬ, С, ЧIС, РО, АГЬ, АС, АТГЬ, АТС, ЛС; (фонетика, графика, гьарфар, сесер, чIалан сесер, рахунин органар, ачух гьарфар, ачух сесер, ачух тушир гьарфар, ачух тушир сесер, лабиал сесер)
б) рекъемри вуч къалурзава: 15, 11, 6, 8, 2, 4, 1, 33, 50;
(15 рахунин орган, 11 ачух гьарф, 6 ачух сесер,2 ачух сес урус чIалай къачунвай, 4 гьарф кьве сесе къалурзавай, 33 ачух тушир гьарфар,50 кьван ачух тушир сесер)
в) суалриз жавабар гун.
— Куь фикирдалди, балаяр, гьи сесер важиблу я: ачухбур ва я ачух туширбур? Низ гьихьтин фикирар ава?
Ахтармишин.
Куь вилик ачух тушир сесер хкуднавай мисал ква.
.а. и .а.а. .а.и. .у.
Куьн мисалдин манадин гъавурда акьунани? Квевай ам кIелиз хьанани?
Гила ачух сесер хкудин.
Х.й. чI.л.н къ.д.р хь.хь
(Хайи чIалан къадир хьухь)
Квез аквазвайвал, ачух тушир сесер авайла, гаф кьат1униз жезва.
- Тарсунин тема ва метлебар малумарун.
-Гила чи тарсунин тема вуч ят1а, ни ачухарда?
Гр.ф.к. . .лф.вит.(доскадал кхьенва, аялри жавабар гуда)
-Дуьз я, чи тарсунин тема я «Графика. Алфавит». Къе тарсуна чун алфавитдин тарихдикай, адан важиблувиликай рахада ва гафар алфавитдин къайдада эцигиз чирда.
- Ц1ийи тарсунин винел кIвалах.
-Гьинай атанвайди я гьарфар, абурукай сифте ни хабар гана, абурукай квез вуч чида? И суалриз виридаз жаваб гун патал за квез кхьинрин тарихдиз сейрдиз фин теклифзава.
Сейрдиз фидалди, заз куь чирвилер ахтармишиз к1анзава. Алфавит гаф гьи ч1алай атанвайди я, ам гьи гьарфарикай ибарат хьанва? (Слайд «Алфавит»)
Кхьинар арадал атунин рехъ лап яргъалди ва четинди тир. Вучиз лагьайт1а инсанриз кхьинар вучар ят1а, чизвачир. Йикъарикай са юкъуз инсанар гъавурда акьуна хьи, дуьз чкадал гьар жуьредин лишанар ийиз жезвайди. Гьа ик1 яваш-яваш кхьинарни арадал атана. Вуж я а кас, чи лезги ч1алан кхьинриз фикир гайиди, ам гуьнгуьна турди ва а ч1алалди сифте ктаб акъудайди? Чидани квез, балаяр? (Слайд «Алфавитдин тарихдай»)
- Ктабдин винел к1валахун.
а) ктабда ганвай тариф к1елун.
-Аялар, нивай лезги чIалан алфавит хуралай лугьуз жеда? Чаз Сажидин Саидгьасанова алфавитдин гьар са гьарфунин гуьрчегвал къалурзавай шиир кхьенва, ша чун адахъ галаз таниш жен.
(Слайд «Алфавитдиз мугьманвиле»)
б) 3-тапшуругъ кхьин (63-чин)
И тIварар алфавитдин къайдада кхьихь.
Рамазан, Гьажи, Али, Мурсал, Камал, Шамсудин, Байрам, саид, Къази, сабир, абдул, Иса, Гьасан, Фетягь,Якьуб.
(Аялри тапшуругъ доскадал тамамарда)
7. Ганвай материал мягькемарун.
а) Къугъун-гьуьжет.
Доскадал гьар жергедай 4 аял экъеч1да.
Тапшуругъ: вужар фад «алфавитдин» къайдада акъвазда, яни абурун тIварариз килигна.
б) Слайд «Шад алфавит»
(аялрин рикIел алфавитда гьарфар галай-галайвал атун хкида)
в) Гъвеч1и рушаз гьарфар к1ват1из куьмек гун…
( ГъвечIи рушавай вири гьарфар какахьнава. Адаз куьмек герек къвезва. Аялриз гьарфар алай карточкаяр пайда, абуру галай-галайвал гьарфарин тIварар лугьуда, алфавитдин къайда хвена.)
г) Графический диктант
Тарсуна къачур чирвилер ахтармишун патал графический диктант тухуда. Аялриз чпин жавабар ахтармишна, къиметарни къачудай мумкинвал жеда.
(Слайд «Чирвилер ахтармишин»)
8.К1валин к1валах.
&33, 5- тапшуругъ,64-чин.
Шиирдин цIарар кIела. Ана авай гафар алфавитдин къайдада кхьихь.
- Тарсунин нетижаяр кьун, къиметар эцигун.
-Тарсунилай вуж рази хьана?
— Ц1ийи вуч чир хьана?
-Аферин квез, балаяр. Тарсуна хъсан к1валахай аялриз чна къиметар эцигда. Сагърай, тарс куьтягь хьана. Виридаз чухсагъул.
Тематическое планирование уроков лезгинского языка в 10 классе на 2014-2015 (34 часа)
Тематическое планирование уроков Дагестанской литературы в 10 классе на 2013 – 14 уч.год (68 часов)
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тематическое планирование уроков родного (лезгинского) языка в 9 классе | Тематическое планирование уроков Дагестанской литературы в 9 классе | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Календарно-тематическое планирование уроков литературы в 7 классе | Тематическое планирование уроков литературного чтения во 2-м классе | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тематическое планирование уроков литературы в 11 классе | Тематическое планирование уроков литературы в 9-м классе | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тематическое планирование уроков литературы в 9-м классе | Тематическое планирование уроков литературы с элементами антикоррупционного… | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Календарно-тематическое планирование уроков литературы в 5 классе | Тематическое планирование уроков литературы в 10-м классе |
OKmall — 1등 명품 이커머스
OKmall 매출&영업이익
오늘 실시간 매출 442 374 000 фунтов стерлингов 18/04 14:45
최근 4년간 매출/영업이익
17 년 연속 매출 성장, 18 년 연읐 영읐 영
대한민국 1 등 명품 이커머스 오케이 몰은 100% 직 이라는 차별 화 된 비즈니스 모델 을 적자투성 이 이커머스 업계 탄탄한 성장 을 이어가고 있습니다. 모든 수치는 가치세 를 제외 한 순수 금액 으로, 오케이 몰 의 은 단순히 거래액 만 부풀린 보여 주기식 수치가 아닙니다. 기업을 평가할 때 가장 공식적인 지표로 사용 되는 수치 이며, 이러한 기준 에서 오케이 몰은 명실 공히 대한민국 1 등 명품 이커머스 입니다.
국세청 에서 진행 한 2017 년 특별 조사 및 및 및 2022 년 정기 조사 에서 추가 징수 세금이 전혀 나오지 않았을 정도 투명 하고 정직 하게 되고 있으며 있으며 년 국세청 으로부터 모범납세자상 을 받았습니다 받았습니다 받았습니다 받았습니다 받았습니다 운영 있으며 있으며 년 국세청 으로부터 을 오케이 몰 모든 실적 은 시스템 으로 실 시간 집계 되며, 모든 에 자신 있기 때문 에 당당히 공개 할 수 있습니다.
OKmall 국내 최저가 110% 보상
국내최저가 보상신청 비율
- 2023 г. 0,007%
- 701 745 фунтов стерлингов 49개
- 4월 0,006%
- 132,933 중 8 개
[ 2023년 4월 현재 네이버 쇼핑 주요 입점 업체 ]
46만여 개의 온라인 쇼핑명이 이 이 이 이
‘국내 최저가’는 고객님과의 약속이자 자부심입니다
대한민국 1등 명품 이커머스 오케이몰은 네이버쇼핑을 기준으로 365일 24시간 국내 최저를 보보.