ГДЗ решебник Английский язык 1 класс
ГДЗ решебник Английский язык 1 классАнглийский язык 1 классУчебникАнглийский для школьниковВерещагина, Притыкина«Эксмо»
Английский язык 1 классРабочая тетрадьАнглийский для школьниковВерещагина, Притыкина«Эксмо»
Английский язык 1 классУчебникMillie1, 2Котловская, Костюк, Крайнева«Титул»
Нужны ли ученикам 1 класса ГДЗ и решебник по английскому языку
Ребёнок впервые переступает порог школы. Он уже не детсадовец. Наступает новый этап его жизни. Впервые первоклассник берёт в руки ручку, тетрадку, открывает учебник и начинает изучать новые науки. Первоклассник учится читать, писать, считать. А в некоторых школах в это же время он начинает изучать иностранный язык – и в большинстве случаев им является английский. Это не может не вызвать у ребёнка растерянность, перенапряжение и стресс. Ему, определённо, в какой-то момент понадобится помощь. Совершенно не важно, имеет ли он предрасположенность к данной науке и способности или же нет. Помогать нужно каждому ребёнку-первокласснику, потому что английский язык – не его родной язык, и трудностей избежать не получится.
Как помочь ребёнку чувствовать себя комфортно на уроках английского языка
В этом процессе должны участвовать все – и родители, и преподаватель.
- Занятия дома. Что может быть лучше, чем совместное времяпровождение родителей и их детей? К сожалению, в современном мире на это уделяется очень мало времени – все заняты, ходят в школу и на работу. Но родителям и первоклассникам нужно хорошенько постараться, и выделить время хотя бы на совместные занятия по английскому языку. Конечно же, приносить пользу ребёнку такие уроки будут только в том случае, если родители правда хорошо разбираются в данном предмете;
- Качественные пособия. В школе дети занимаются с учебниками, но что будет, если они станут работать с какими-то другими, новыми пособиями? Например, рабочая тетрадь и учебник от Верещагиной и Притыкиной.
Издательский дом «Эксмо»;
- Опережение программы. Если первоклассник на выходных, праздниках или каникулах немного больше узнает о теме, которую будет проходить в скором времени, то чувствовать в школе себя он станет намного лучше. Главное – не переусердствовать, иначе ему станет просто скучно;
Как немного опередить программу
Для этого ученику стоит воспользоваться «ГДЗ по английскому языку 1 класс». Кстати, опережение программы – это далеко не единственное, что может предложить своим пользователям онлайн-решебник. С помощью данного сайта ребёнок сможет заполнить пробелы в знаниях – всё то, что он пропустил и не понял, будет ему разъяснено на этом сайте. Главное, чтобы он не слишком часто пользовался «ГДЗ по английскому языку 1 класс». Оценки за выполненные задания первое время, может быть, и будут становиться лучше, но знаний у ребёнка нисколько не прибавится.
закрытьГДЗ и решебники
ГДЗ для 11 класса, английский язык, Биболетова, Unit 1, Section 2
Упражнения для изучающих английский язык с ответами.
Enjoy English Workbook 1
Unit 1 What do young people face in society today?
Section 1 »
Section 2
Exercise 1. Listen to the text and complete the table.[Нажмите, чтобы прослушать аудио ►]
Questions | Your answers before listening | Your answers after listening |
---|---|---|
1. How fast is the world’s population growing? | ||
2. What per cent of the world’s population lives in cities? | ||
3. How many people travel by aeroplane? | ||
4. Is China’s booming economy leading to new trends in global tourism? | ||
5. Are some parts of the world cut off from the internet? | ||
6. Which are the world’s major religions? | ||
7. Does Hollywood really win against Bollywood? | ||
8. What has been the impact of the population boom in developing countries? | ||
9.![]() | ||
10. What is one of the most significant problems in education today? | ||
11. And finally, who could be hit worst by one of the biggest problems of today’s information society, that is, junk e-mail? |
Ответы:
Упражнение 1. Прослушайте текст и заполните таблицу.
1. As of 2006, the world population stood at 6.5 billion people and will grow to seven billion in about six years. Ninety-nine per cent of this growth will be in developing countries. (Population Reference Bureau)
2. In 2007, the majority of the world’s population were living in cities for the first time in human history. (United Nations Population Division)
3. The world’s airlines carried a total of 1.7 billion passengers or the equivalent of 25% of the global population, as of 2003. Of this total, over 500 million people travelled on international flights and more than one billion on domestic flights. (International Civil Aviation Organization)
4. The number of Chinese tourists going abroad, at 16.6 million, outnumbered that of tourists from Japan for the first time in 2002. (World Tourism Organization)
5. Less than 2% of the population of the Middle East had access to the internet as of 2004. (The 9/11 Commission Report)
6. Of the world’s major religions, Christianity has the most adherents, with two billion worldwide. Islam is second, with 1.2 billion followers around the world, Hinduism third (750 million) and Buddhism fourth (500 million). (BBC)
7. India was the top film-producing nation in the world, with 1,200 films — more than the next four countries combined. The United States ranked second, with 543 films, as of 2002. (New York Times Book Review)
8. The number of people younger than 24 years of age in developing countries today is larger than the entire world population was 50 years ago. (The Washington Post)
9. Iran’s voting age is 15 — the youngest in the world. (Inter-Parliamentary Union)
10. As of 2004, the world average for adult illiteracy is 20.6%. (The Washington Post)
11. Bill Gates, the Chairman of Microsoft, receives four million pieces of e-mail a day — most of it junk mail. (USA Today)
verb | noun | adjective |
---|---|---|
decrease | ||
deteriorate | ||
develop | ||
fall | ||
grow | ||
improve | ||
increase | ||
lessen | ||
rise | ||
strengthen |
Ответы:
Упражнение 2. Заполните таблицу.
verb | noun | adjective |
---|---|---|
decrease | decrease | decreased |
deteriorate | deterioration deteriorating | deteriorative deteriorated |
develop | development | developed |
fall | falling | fallen |
grow | growing | grown |
improve | improvement | improving improved |
increase | increase | increased |
lessen | lessening | — |
rise | rising | risen |
strengthen | strength strengthening | strengthened |
Exercise 3.

booming supporter significantly national improvement increase | opponent deterioration slightly decrease global falling |
Ответы:
Упражнение 3. Соотнесите слова с противоположным значением.
booming — falling
supporter — opponent
significantly — slightly
national — global
improvement — deterioration
increase — decrease
multinational global improved controversial increasing trade | idea technology corporations deals village concern |
Ответы:
Упражнение 4. Соотнесите слова, чтобы создать осмысленные выражения. Каждое слово может быть использовано только один раз.
multinational corporations
global village
improved technology
controversial idea
increasing concern
trade deals

crush inflation influence concern exploitation non-accountable dependent diverse lessens observe |
1. Anti-globalist leaders say that they want to raise people’s ___ for the environment and their national economies.
2. According to the opponents of globalisation global companies ___ national companies and make the country’s economy ___ on the world big businesses.
3. Supporters of globalisation insist that global companies help fight ___ and create new jobs, which ___ the unemployment rate.
4. Global companies’ managers say that they ___ the human rights of their employees and offer them good compensation for their work.
5. Anti-globalists insist that when big money is involved, corporations become ___ and it’s very difficult to fine them for the ___ of immigrants or for child labour.
6. Supporters of globalisation explain that nowadays, due to modern technologies and communications, no country can escape the ___ of other countries’ economies.
7. Consumers are usually quite happy with the effect of globalisation as global trade creates ___ local markets.
Ответы:
Упражнение 5. Заполните пропуски словами из рамки.
1. concern
2. crush, dependent
3. inflation, lessens
4. observe
5. non-accountable, exploitation
6. influence
7. diverse
a)
multinational | group corporation technology society |
b)
non-accountable | corporation government politician culture |
Ответы:
Упражнение 6. Вычеркните одно слово, которое обычно не используется со словом, выделенным жирным шрифтом.
a) technology; b) culture.
Exercise 7. Use the words from the box and write expressions with the following adjectives.
economy development tourism country market argument construction proposal business idea issue policy decision investment person film |
controversial | booming |
---|---|
1 | |
2… |
Ответы:
Упражнение 7. Используя слова из рамки, запишите выражения со следующими прилагательными.
controversial idea, issue, policy, proposal, decision, film, argument, person
booming economy, development, tourism, market*, construction, business*, country*, investment
Note: the words marked with * can be used with both adjectives.
(Внимание: слова, помеченные значком *, могут использоваться с обоими прилагательными).
1. improve / New technologies / different countries / the standard of living / in
2. their qualifications / who want to upgrade / The number of people / or take retrain courses / is rising
3. Communication technologies / people / and the number of internet users / over very long distances / is growing constantly / connect
4. between companies / the market more diverse / Fair competition / improves / and makes / the quality of goods
Ответы:
Упражнение 8. Составьте предложения из приведенных слов.
1. New technologies improve the standard of living in different countries.
2. The number of people who want to upgrade their qualifications or take retrain courses is rising.
3. Communication technologies connect people over very long distances and the number of internet users is growing constantly.
4. Fair competition between companies improves the quality of goods and makes the market more diverse.

1. The environment is deteriorating due to people’s industrial activity and overconsumption.
2. Robot technologies decrease the number of unskilled workers, which can lead to an increase in the unemployment rate.
3. The internet technologies lessen the need for face-to-face communication and, as a result, people feel lonely.
4. According to the survey, lots of people think that educational standards in schools are falling and it can cause qualified labour shortage in the near future.
Ответы:
Упражнение 9. Прочитайте описания негативных изменений и подчеркните глаголы, обозначающие изменения. Напишите о положительных переменах в соответствующих сферах.
(possible answer)
1. Modern technologies can lessen the negative impact on the environment.
2. Robot technologies decrease the number of dangerous and hard jobs so that people could do more creative and safer jobs.
3. The number of people who use the internet to communicate with their far-away relatives and friends is increasing because it’s cheap and fast.
4. The number of people who work and study at the same time is growing.
to be against something
to approve of something
to be in favour of something
to be negative towards something
to be positive towards something
to disapprove of something
to oppose something
to support something
For: | Against: |
1 | |
2… |
Ответы:
Упражнение 10. Заполните таблицу нижеприведенными фразами.
For: | Against: |
to approve of something | to be against something |
to be in favour of something | to be negative towards something |
to be positive towards something | to disapprove of something |
to support something | to oppose something |
Exercise 11.

[Нажмите, чтобы прослушать аудио ►]
1. The research wanted to find out what teenagers thought about globalisation because ___.
2. The research wanted to check two hypotheses:
a) Teenagers are ___.
They want to consume ___.
They want to learn more about ___.
b) Teenagers are ___.
They are not interested in ___.
3. The teenagers were from ___ to ___ years old.
4. They were from ___, ___, ___ and ___.
5. The results of the research suggest that ___.
Ответы:
Упражнение 11. Прослушайте радиопрограмму и дополните следующие предложения.
(possible answer)
1. …they are the first people to live in the global world.
2. a) …natural globalists.
…more goods and ideas.
…other cultures.
b) …afraid of globalisation.
…immigration, trade and diplomatic relations.
3. 14 to 18.
4. …New York, Lebanon, Azerbaijan and the Philippines.
5. …teenagers are in favour of globalisation.
A: I heard the information in the morning news about an anti-globalist demonstration in our town.
B: ___ (1) you? Really? I never though that anything of the kind could ever happen in out quiet place. And what do they want? (DO)
A: They protest against the construction of an international airport near our town. They say that intense air traffic ___ (2) the environment and can be dangerous to local people. (AFFECT)
B: ___ (3) air pollution? (THEY/MEAN)
A: Not only. They say that noise pollution is very bad for people too.
B: This argument is difficult to beat. And what does our Civic Council say?
A: They seem to be for that project. They say that it ___ (4) the economic and social situation in the town and in the whole region. (IMPROVE)
B: And it’s probably true. I know that several businesses in the region ___ (5) bankrupt and lots of people ___ (6) their jobs recently. Constructing the airport and then running it ___ (7) plenty of new jobs and ___ (8) the unemployment. (GO, LOSE, CREATE, LESSEN)
A: I’m not sure it will. Only people with appropriate qualifications ___ (9) for those jobs. And people here don’t meet the requirements, I’m afraid. (REQUIRE)
B: But they can obtain necessary qualifications. They can take a retraining course. I think people will agree to learn again if afterwards they ___ (10) well-paid jobs. (OFFER)
A: Right. And a good transportation centre ___ (11) the economy of the region in general. (REINFORCE)
B: But how about ecology and pollution?
A: I don’t know, really… The airport is a very controversial issue…
Ответы:
Упражнение 12. Прочитайте диалог и поставьте глаголы, набранные ЗАГЛАВНЫМИ БУКВАМИ, в подходящую форму.
1. Did
2. will affect
3. Do they mean
4. will improve
5. have gone / went
6. have lost / lost
7. will create
8. will lessen / lessen
9. are required / will be required
10. are offered
11. will reinforce
[Нажмите, чтобы прослушать аудио ►]
1. Sociologists designed ___ to analyse and describe migration.
2. In terms of migration, they divide countries into two groups: ___ and ___.
3. Leaving one country, migrants are looking for ___ in another.
4. The most serious push factors that make people emigrate are ___. These are ___ and ___.
5. Other push factors that should be taken into consideration are ___ and ___.
6. There are global factors that make people migrate, for example, ___ and ___.
7. The most important pull factors are ___.
Ответы:
Упражнение 13. Прослушайте радиопрограмму и дополните следующие утверждения.
(possible answer)
1. push-pull model
2. sending, receiving
3. benefits
4. economic, lack of jobs, poverty
5. political, religious (persecution)
6. environmental problems, natural disasters
7. higher standards of living / higher wages
The globalization process is a very controversial and debatable issue. Does it do good or harm to ordinary people? There are different opinions about it.
Supporters of the global world believe that ___
Anti-globalists’ arguments are convincing too. ___
The debates between globalists and anti-globalists are likely to continue in the near future. The issue is very controversial and there are lots of arguments for and against the process. Globalization, meanwhile, is progressing and seems to be turning into an irreversible process.
Ответы:
Упражнение 13. Дополните эссе на тему того, как люди относятся к глобализации.
(possible answer)
The globalization process is a very controversial and debatable issue. Does it do good or harm to ordinary people? There are different opinions about it.
Supporters of the global world believe that the process of globalization is a process that cannot be stopped. It is an obvious stage of the world’s evolution. Besides they found a lot of other advantages of globalization. Among them are wide variety of goods on the markets, quick exchange of information and etc.
Anti-globalists’ arguments are convincing too. First of all it is the threat for national economies. It is clear that industries of small countries may suffer from huge global corporation. The other point is that our world may become less diverse because of globalization. That means more boring.
The debates between globalists and anti-globalists are likely to continue in the near future. The issue is very controversial and there are lots of arguments for and against the process. Globalization, meanwhile, is progressing and seems to be turning into an irreversible process.
цельнометаллические демпферы натяжные элементы типа ГДЗ-1 — RG+ Schwingungstechnik GmbH — Каталоги в формате PDF | Техническая документация
Добавить в избранное
{{requestButtons}}
Выдержки из каталога
цельнометаллические демпферы Тип ГДЗ — серия [ ] Применение • Упругая подвеска двигателей, насосов-генераторов, выхлопных труб и т. д. øD h H свободно Стандартная версия ø8 Версия «D» ød Описание М • А Б ±1 ±0,5 • • • • В А ±0,5 • • ±1 Тип ГДЗ-60-1 ГДЗ-250-1 ГДЗ-Т-60-1 ГДЗ-Т-250-1 ГДЗ-900-1 ГДЗ-Д-900-1 ГДЗ- 1500-1 ГДЗ-Д-1500-1 без изменений B ØD Ød H h M 50 80 64 35 8,2 6 M12 75 100 70 52 130 100 58 12,5 71 94 84 109 Высокая стабильность Стойкость к старению Нагрузка [ даН ] сжатие-растяжение Размеры [ мм ] A Корпус, крышка корпуса и посадочное место из литой стали с покрытием KTL Резьбовая прокладка из стали с покрытием KTL Наружное стопорное кольцо DIN 471 Метрическая система Демпфирующая подушка из нержавеющей проволоки Высокая статическая и динамическая несущая способность 8 статическая 5 — 60 50 — 250 5 — 60 50 — 250 200 500 200 500 50 — 900 M16 10 динамический 3500 250 -1500 Частота Вес [Гц] [кг] 15 — 20 0,7 8 — 10 0,8 15 — 20 11 — 15 15 — 20 11 — 15 1,4 1,7 3,1 3 ,7 01.04.2008 RG+ Schwingungstechnik GmbH * Am Neggenborn 117 * D-44892 Bochum * Тел. +49 234/292953 * Факс +49 234/292984
Цельнометаллические демпферы Тип GDZ — [ ] серия Применение • Упругая подвеска двигателей , насосы-генераторы, выхлопные трубы и т. д. 10 ~ свободный H Стандартное исполнение ø17 ±2 «D» исполнение A B ±0,5 øD Описание • M • • • • ±0,5 B ±2 A • • Тип ГДЗ- 2500-1 ГДЗ-Д- 2500-1 ГДЗ- 7000-1 ГДЗ- 7000-2 ГДЗ-Д-7000-1 Возможны изменения B 202 152 220 170 ØD Высокая стабильность Стойкость к старению Нагрузка [ даН ] сжатие-растяжение Размеры [мм ] A Корпус, крышка корпуса и Подушечное сиденье из литой стали с покрытием KTL Резьбовая прокладка из стали с покрытием KTL Наружное стопорное кольцо DIN 471 Метрическая Демпфирующая подушка из…
Демпферы цельнометаллические ГДЗ-900-13 Применение • Упругая подвеска двигателей, насосов-генераторов, выхлопных труб и т.д. ±0,5 ø52 ±0,5 56 8 ±0,5 «плоское исполнение» ø8 Описание • • • • M16 ø12,5 • ±1 70 100 ±0,2 • • Корпус, крышка корпуса и седло из литой стали с покрытием KTL Резьбовая прокладка из стали с покрытием KTL Внешнее стопорное кольцо DIN 471 Метрическая Демпфирующая подушка из проволоки из нержавеющей стали Высокая статическая и динамическая грузоподъемность Высокая стабильность Устойчивость к старению стат. нагрузка [ даН ] 50 — 900 макс. дин. нагрузка [ даН ] сжатие напряжение 3500 2500 ±0,2 70 ±1 100 возможны изменения…
Принадлежности для цельнометаллических амортизаторов ГДЗ Приварная пластина Для простого и быстрого крепления цельнометаллических амортизаторов H • B A A B ±1 ± 0,2 M ±0,2 ±1 • Лист стальной [КТЛ с покрытием или сырье] • В комплекте с винтами и зубчатыми шайбами Размеры [мм] A B H M АСП-250-1 80 64 8 М8 ГДЗ-Т -60 ГДЗ-Т -250 АСП-900 -1 100 70 10 М12 ГДЗ-900 ГДЗ-Д -900 АСП-1500-1 130 100 12 М12 ГДЗ-1500 ГДЗ-Д-1500 АСП-2500-1 200 152 12 М16 ГДЗ-2500 ГДЗ-Д-2500 АСП- 7000-1 Возможны изменения Тип 220 170 15 M16 ГДЗ-7000 ГДЗ-Д-7000 Подходит для Цельнометаллических демпферов ГДЗ-60 ГДЗ-250 01.04.2008 RG+ Schwingungstechnik GmbH * Am…
Все каталоги и технические брошюры RG+ Schwingungstechnik GmbH
Демпфер цельнометаллический ГМП-30-3 ГС10
1 Стр.
цельнометаллические подушки Тип серии GKR
1 Стр.
цельнометаллические подушки Тип серии GKB
1 Стр.
Принадлежности для цельнометаллических амортизаторов GMF GST
3 страницы
Несущие элементы GAB-[ ]-2
2 страницы
станины с цельнометаллическими демпферами типа GMF серии
7 страниц
Пружинные амортизаторы серии 46
3 страницы
Пружинные амортизаторы серии 56
5 страниц
Пружинные амортизаторы серии 79
5 страниц
демпферы цельнометаллические элементы сжатия-растяжения типа ГДЗ-5
3 стр.
демпферы цельнометаллические натяжения-сжатия типа ГДЗ-4
2 страницы
Крепления цельнометаллических демпферов серии GST
3 стр.
цельнометаллические подушки
4 страницы
Сравнить
Удалить все
Сравнить до 10 продуктов
einschraubtuelle — English translation – Linguee
Wi nk e l — Einschraubtlle S e ri e 3T […] NPT-Auengewinde em-technik-nrw.de em-technik-nrw.de | Elb ow bar соединитель b ( Seri es 3T) с [. Наружная резьба NPT em-technik-nrw.de em-technik-nrw.de |
T — Einschraubtlle S e ri e 3T mit G-Auengewinde em-technik-nrw.de em-technik-nrw.de | T — бар b разъем ( Ser ies 3 T) […] малый e Резьба NPT em-technik-nrw.de em-technik-nrw.de |
Maschine geliefert) pferd.com pferd.com | 1 2 3 4 Поз. . 1 Шланг Форсунка (есть s , поставляемый [. машина) л pferd.com pferd.com |
Wi nk e l — Einschraubtlle s c hw enkbar eiselepneumatics.de eiselepneumatics.de | El изогнутая ввинчиваемая втулка , SW iv eling eiselepneumatics.de eiselepneumatics.de |
GDZ-13 = Aufreduziernippel aus Messing mit G1/2 «Auengewinde […] и G1/8″ […]
Innowgwinde gdz- 14 = Einschraubtlle F R F R F R F R F 0125 15 = Einschraubtlle f r Schlauch mit 6 mm Innen- mit Auengewinde G1/4″ GDZ- 16 = Einschraubtlle f r Schlauch [. |