Spotlight 9, Progress Check 4 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке
На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 4.
Exercise 1. Fill in: email account, perform, broadband, overcome, become, exist, phone line, server, build, subscription.
Упражнение 1. Вставьте: email account, perform, broadband, overcome, become, exist, phone line, server, build, subscription.
ЗаданиеОтвет
1. Robots can ___ simple tasks.
2. I can check my ___ from any computer.
3. A ___ connection is much faster than a standard connection.
4. Robot technology still has some problems to ___ .
5. In the future, robots and humans will ___ alongside each other.
6. You have to pay a monthly ___ to use the Internet.
7. If the ___ is busy, you might have problems connecting to the Internet.
9. I don’t have a ___ in my house so I can’t use the Internet.
10. Robots will soon ___ part of everyday life.
1. Robots can perform simple tasks. – Роботы могут выполнять простые задачи.
2. I can check my email account from any computer. – Я могу проверить свою электронную почту с любого компьютера.
3. A broadband connection is much faster than a standard connection. – Широкополосное соединение намного быстрее, чем стандартное.
4. Robot technology still has some problems to overcome. – В робототехнике все еще есть некоторые проблемы, которые следует преодолеть.
5. In the future, robots and humans will exist alongside each other. – В будущем роботы и люди будут существовать рядом друг с другом.
6. You have to pay a monthly subscription to use the Internet. – Вы должны заплатить ежемесячную оплату, чтобы использовать интернет.
8. Scientists nowadays can build some fantastic machines. – Ученые сегодня могут построить фантастические машины.
9. I don’t have a phone line in my house so I can’t use the Internet. – У меня нет телефонной линии в доме, поэтому я не могу пользоваться интернетом.
10. Robots will soon become part of everyday life. – Роботы скоро станут частью повседневной жизни.
Exercise 2. Put the verbs in brackets into the correct future tense: future simple, future perfect, future continuous, future perfect continuous.
Упражнение 2. Поставьте глагол в будущее простое, будущее совершенное, будущее продолженное, будущее совершенно-продолженное.
ЗаданиеОтвет
1. The film (start) by the time you arrive.
2. I can’t go out on Saturday or Sunday night. I (study) all weekend.
3. He (drink) three litres of water by the end of the day.
4. What (you/tell) him about the printer?
5. She (play) football for three years in June.
6. I want to do something fun. I know, I (go shopping) with my friends.
7. I (write) this essay for two months by the time I hand it in.
8. Luke (call) you back in an hour.
9. If you’re going out, I (come) with you.
10. This time next week I (travel) across France.
1. The film will have started by the time you arrive. – Фильм уже начнется к тому времени, как ты приедешь.
2. I can’t go out on Saturday or Sunday night. I will be studying all weekend. – Я не могу выходить гулять в субботу и воскресенье вечером. Я буду заниматься учебой все выходные.
4. What will you tell him about the printer? – Что ты скажешь ему по поводу принтера?
5. She will have been playing football for three years in June. – В июне будет уже три года, как он играет в футбол.
6. I want to do something fun. I know, I will go shopping with my friends. – Я хочу сделать что-нибудь веселое. Я знаю, я пойду по магазинам с друзьями.
7. I will have been writing this essay for two months by the time I hand it in. – К моменту сдачи пройдет уже два месяца, как я буду писать это сочинение.
8. Luke will call you back in an hour. – Люк перезвонит вам через час.
9. If you’re going out, I will come with you. – Если ты собираешься на улицу, то я пойду с тобой.
Exercise 3. Fill in the sentences with the correct particle: into, out, up, down, out of.
Упражнение 3. Вставьте нужную частицу: into, out, up, down, out of.
ЗаданиеОтвет
1. Tom and Julie’s relationship broke ___.
2. The boy’s face broke ___ in spots.
3. The thief broke ___ our house.
4. The lion broke ___ the wooden crate.
5. My old car is always breaking ___.
1. Tom and Julie’s relationship broke up. – Отношения Тома и Джулии разорвались.
2. The boy’s face broke out in spots. – Лицо мальчика пошло пятнами.
3. The thief broke into our house. – В наш дом ворвался вор.
4. The lion broke out of the wooden crate. – Лев вырвался из деревянной клетки.
Exercise 4. Fill in the gaps with the correct preposition: on, in, for, from, in.
Упражнение 4. Вставьте нужный предлог: on, in, for, from, in.
ЗаданиеОтвет
1. Mike has a separate computer ___ all his films on it.
2. The Internet is great ___ staying in touch.
3. They talk ___ computers all the time.
4. I can access the Internet ___ my brother’s computer.
5. You can play many games ___ the Internet.
1. Mike has a separate computer in all his films on it. – У Майка отдельный компьютер забит фильмами.
2. The Internet is great for staying in touch. – Интернет хорош для поддержания контактов.
3. They talk on computers all the time. – Они говорят о компьютерах все время.
5. You can play many games from the Internet. – Вы можете играть во многие игры в интернете.
Exercise 5. Match to form exchanges.
Упражнение 5. Подберите подходящие друг к другу фразы.
ЗаданиеОтвет
1. What’s up?
2. Call me again if you still have a problem.
3. Thanks, Paul.
4. Can you help me?
5. Does the screen keep freezing?
a. You’re welcome.
b. I’ve got a problem with my computer.
с. I’ll try.
d. Yes. The cursor sticks in the same place.
e. OK. I’ll do that.
1.
What’s up? – Что случилось?
I’ve got a problem with my computer. – У меня проблема с компьютером.
2.
Call me again if you still have a problem. – Позвони мне снова, если у тебя все еще будет проблема.
OK. I’ll do that. – Хорошо. Я это сделаю.
3.
Thanks, Paul. – Спасибо, Пол.
4.
Can you help me? – Ты можешь помочь мне?
I’ll try. – Я попробую.
5.
Does the screen keep freezing? – Экран все еще виснет?
Yes. The cursor sticks in the same place. – Да. Курсор не двигается.
tonail.com
Progress Check 4. Биболетова 9 класс
Progress Check 4. Биболетова 9 класс. p. 182 – 183.
Ex. 1 Listen to the people speaking about their future careers. Match the number of each speaker (1,2,3) with the sentence that reflect his or her idea most accurately.- Послушайте людей, говорящих об их будущей карьере. Сопоставьте номер каждого говорящего (1,2,3) с предложением, которое отражает его или ее идею наиболее точно.
1e) 2 d) 3 a)
a) I haven’t decided what to do after leaving school yet; I’ll concentrate on my studies and choose my career later. — Я еще не решил, что делать после окончания школы; Я сосредоточусь на учебе и выберу свою карьеру позже.
c) I want to take up my father’s job and become a famous surgeon. — Я хочу заняться работой моего отца и стать знаменитым хирургом.
d) I’ll take up my father’s job and will try to develop the family business. — Я займусь работой моего отца и буду пытаться развивать семейный бизнес.
e) I don’t think that I’m suitable for the profession that my family has chosen for me, but I know what career to choose. — Я не думаю, что я подхожу для той профессии, которую моя семья выбрала для меня, но я знаю, какую профессию выбрать.
Ex. 2 Complete the paragraph. Choose the right word below. – Дополните пункты. Выберите правильное слово.
1 a) 2 c) 3 b) 4 b) 5 d) 6 a)
Even if you are very careful, you can’t (1) avoid the risk of being injured while doing any sport. Gymnasts, hockey players and sprinters can break their legs and arms or can be badly hit when they train or compete.
Some of the famous sportsmen suffer from their (2) injuries for the rest of their lives. It’s (3) evident that sportsmen like parachutists, divers and mountain climbers take even more serious (4) risks. If they can’t concentrate or (5) miscalculate the speed of the wind or forget to check their (6) equipment, they can get into serious danger and the situation can
become tragic for them.
Даже если вы очень осторожны, вы не можете избежать риска получения травмы при занятии любым видом спорт. Гимнасты, хоккеисты и спринтеры могут повредить свои ноги и руки, или могут сильно пострадать, когда они тренируются или соревнуются. Некоторые из известных спортсменов страдают от своих травм всю оставшуюся часть жизни. Это очевидно, что спортсмены, такие как парашютисты, водолазы и альпинисты еще больше рискуют. Если они не смогут сосредоточиться или рассчитать скорость ветра, или забудут проверить свое оборудование, они могут попасть в серьезную опасность, и ситуация может стать трагической для них.
Ex. 3 Read the dialogue. Then mark the sentences as true (T) or false (F). — Прочитайте диалог. Затем отметьте предложения как истинные или ложные.
1F 2 T 3 F 4 T 5 F 6F 7F 8F 9T
A: Hi, Ben! How were your exams?
B: Nice of you to ask about them. Everything’s all right. Thanks.
A: Is it? You look worried. Is there anything wrong?
B: No, everything’s all right, but when we were waiting for the results of the exam, we spoke about our future and our career plans. You know, I was the only one who hadn’t decided yet.
A: Well, let’s try to find out what kind of job could be suitable for you. I’ve got a special test that might give us the answer. All you need to do is to answer some questions. The first one is: «Would you like to work in an office or be out and about during working hours?»
B: It depends… But no, I think I would rather work inside. It could be difficult to be outside if the weather is bad. But I want to have the opportunity to be out in good weather, too.
A: Are good working conditions, job satisfaction and stability important to you?
B: Yes, I want my job to be exciting but not very stressful. Stability is very important to me, too. But I don’t want to work at the weekend or in summer.
A: And how about job satisfaction? What does that mean to you?
B: To me, job satisfaction isn’t just a quick promotion or good money. I want to feel useful.
A: Would you prefer working with machines or with people?
B: When I was little, I enjoyed taking things apart to see how they worked. But now communicating with people is much more important to me. I want to work with nice and friendly people.
A: OK. That’s enough. Let’s have a look at the test results. Well, there is a long list of jobs which meet your requirements. And the job of babysitter is at the top of the list.
B: Babysitter?! I have never thought about babysitting, but I don’t mind working with children. I’m very good at sports and the job of a coach has a lot of advantages. I’ll definitely try to learn more about it.
А: Привет, Бен! Как твои экзамены?
В: Хорошо что ты спросил о них. Все нормально. Спасибо.
А: Разве? Ты выглядишь обеспокоенным. Что-то не так?
В: Нет, все в порядке, но когда мы ждали результаты экзамена, мы говорили о нашем будущем и наших карьерных планах. Ты знаешь, я был единственным, кто еще не решил.
А: Ну, давай попробуем выяснить, какая работа может быть подходящей для тебя. У меня есть специальный тест, который поможет дать нам ответ. Все, что нужно сделать, это ответить на некоторые вопросы. Первый: «Хотели бы Вы работать в офисе или быть вне офиса в рабочее время?»
В: Это зависит … Но нет, я думаю, что я бы предпочел работать в помещении. Может быть трудно на улице, если погода плохая. Но я хочу иметь возможность быть на улице в хорошую погоду.
А: А хорошие условия труда, удовлетворенность работой и стабильность важны для тебя?
В: Да, я хочу, чтобы моя работа была интересной, но не очень напряженной. Стабильность также очень важна для меня. Но я не хочу работать в выходные или летом.
А: А как насчет удовлетворенности работой? Что это значит для тебя?
В: Для меня, удовлетворение от работы не только быстрое продвижение или хорошие деньги. Я хочу чувствовать себя полезным.
А: Ты бы предпочел работать с механизмами или с людьми?
В: Когда я был маленьким, я любил разбирать вещи на части, чтобы увидеть, как они работают. Но теперь общаться с людьми гораздо важнее для меня. Я хочу работать с хорошими и доброжелательными людьми.
А: Хорошо, достаточно. Давай посмотрим на результаты теста. Ну, здесь длинный список рабочих мест, которые соответствуют твоим требованиям. И работа няней находится в верхней части списка.
В: Няня?! Я никогда не думал об этом, но я не против работать с детьми. Я очень хорош в спорте и работа тренером имеет много преимуществ. Я определенно постараюсь узнать о ней больше.
1 – F. Ben looks worried because he failed his exams. – Бен выглядит обеспокоенным, потому что он не сдал экзамены.
2 – T. Ben has passed his exams. — Бен сдал экзамены.
3 – F. Ben decided everything about his career when he was little. — Бен все решил по поводу своей карьеры, когда он был маленьким.
4 – T. Ben has no career plans and it worries him. — Бен не имеет карьерных планов (профессиональных планов), и это его беспокоит.
5 – F. Ben wants to have any job that allows him to work outside in any weather because he hates being in an office. — Бен хочет иметь любую работу, которая позволит ему работать на улице в любую погоду, потому что он ненавидит находиться в офисе.
6 – F. Ben doesn’t care about stability in a job. – Бена не беспокоит стабильность в работе.
7 – F. Ben doesn’t mind if the job is stressful and he doesn’t mind working at the weekend. — Бен не против, если работа будет стрессовой, и он не против работать в выходные дни.
8 – F. Job satisfaction for Ben means only good money and promotion opportunities. — Удовлетворенность работой для Бена означает только хорошие деньги и продвижение по службе.
9 – T. Ben discovers that a job as a coach might be suitable for him. – Бен обнаружил, что работа в качестве тренера может быть подходящей для него.
teachershelp.ru
Spotlight 9, Progress Check 8 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке
На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 8.
Exercise 1. Fill in: sprain, burnt, sunscreen, map, cat, plaster, injured, disability, bandage, rucksack.
Упражнение 1. Вставьте: sprain, burnt, sunscreen, map, cat, plaster, injured, disability, bandage, rucksack.
ЗаданиеОтвет
1. Unfortunately, the driver of the car was seriously ___ in the accident.
2. Don’t forget to take ___ to the beach; it’s a very hot day.
3. It’s just a little cut; clean it and put a ___ on it.
4. Margaret’s party was supposed to be a surprise, but Daniel let the ___ out of the bag and told her about it by mistake.
5. Why don’t you put a ___ on your wrist if it still hurts?
6. Did James ___ his ankle while playing football?
7. It’s best to take a ___ with you to carry your things in when you go on a hike.
8. I think we’re lost; can you pass me the ___ ?
9. Many athletes have overcome a ___ and reached the top of their sport.
10. I ___ my hand while cooking dinner yesterday.
1. Unfortunately, the driver of the car was seriously injured in the accident. – К несчастью, водитель машины был серьезно ранен в этом несчастном случае.
2. Don’t forget to take sunscreen to the beach; it’s a very hot day. – Не забудь взять на пляж крем от загара; день очень жаркий.
3. It’s just a little cut; clean it and put a plaster on it. – Это всего лишь небольшой порез; промой его и положи на него пластырь.
4. Margaret’s party was supposed to be a surprise, but Daniel let the cat out of the bag and told her about it by mistake. – Предполагалось, что вечеринка Маргарет будет сюрпризом, но Даниель проболтался и по ошибке рассказал ей об этом.
5. Why don’t you put a bandage on your wrist if it still hurts? – Почему бы не наложить бинт на запястье, если оно все еще болит?
6. Did James sprain his ankle while playing football? – Джеймс вывихнул ложыжку, играя в футбол?
7. It’s best to take a rucksack with you to carry your things in when you go on a hike. – Лучше всего взять с собой рюкзак, чтобы нести вещи, когда вы идете в поход.
8. I think we’re lost; can you pass me the map? – Я думаю, мы заблудились; можешь передать мне карту?
9. Many athletes have overcome a disability and reached the top of their sport. – Многие спортсмены преодолели инвалидность и достигли вершины в своем спорте.
10. I burnt my hand while cooking dinner yesterday. – Я обжег руку, когда готовил вчера обед.
Exercise 2. Report what each person said.
Упражнение 2. Передайте в косвенной речи.
ЗаданиеОтвет
1. “We are going on a hike tomorrow,” John told me.
2. “Go to the doctor’s,” Jenny said.
3. “Have you still got a sore throat?” Amanda asked.
4. “Matt’s got a really bad headache,” Andrea said.
5. “Fortunately, she didn’t break her leg,” Samantha said to me.
1.
“We are going on a hike tomorrow,” John told me.
“Мы идем завтра в поход”, – сказал мне Джон.
John told me that we were going on a hike the next day.
Джон сказал мне, что завтра мы идем в поход.
2.
“Go to the doctor’s,” Jenny said.
“Идите к врачу”, – сказала Дженни.
Jenny said to go to the doctor’s.
Дженни сказала идти к врачу.
3.
“Have you still got a sore throat?” Amanda asked.
“У тебя все еще болит горло?” – спросила Аманда.
Amanda asked me if I still had a sore throat.
Аманда спросила, болит ли все еще у меня горло.
4.
“Matt’s got a really bad headache,” Andrea said.
“У Мэта действительно сильно болит голова”, – сказала Андреа.
Andrea told me that Matt had a very bad headache.
Андреа сказала мне, что у Мэта действительно сильно болит голова.
5.
“Fortunately, she didn’t break her leg,” Samantha said to me.
“К счастью, она не сломала ногу”, – сказала мне Саманта.
Samantha told me that fortunately, she had not broken her leg.
Саманта сказала мне, что, к счастью, она не сломала ногу.
Exercise 3. Choose the correct words.
Упражнение 3. Выберите правильное слово.
ЗаданиеОтвет
1. Anyone/No one is more adventurous than Jake.
2. There’s nothing/something I have to tell you.
3. Someone/Everyone admires Tom for what he has achieved.
4. I’ve lost my umbrella; I’ve looked everywhere/nowhere for it!
5. Do you know anything/something about surviving in the desert?
1. No one is more adventurous than Jake. – Никто нет более смелого, чем Джейк.
2. There’s something I have to tell you. – Я должен тебе кое-что рассказать
3. Everyone admires Tom for what he has achieved. — Все уважают Тома за то, что он достиг.
4. I’ve lost my umbrella; I’ve looked everywhere for it! – Я потерял зонт; я везде его уже искал.
5. Do you know anything about surviving in the desert? – ТЫ что-нибудь знаешь о выживании в пустыне?
Exercise 4. Fill in the gaps with the correct phrasal verb.
Упражнение 4. Вставьте: off, out, away, through, on.
ЗаданиеОтвет
1. The police think they know who’s been carrying ___ the burglaries.
2. Bethany carried ___ surfing after she lost her arm in a shark attack.
3. Amanda didn’t think she would be able to put on an American accent in the play, but in the end she carried it ___ really well.
4. Everyone was surprised when the prime minister actually carried ___ the changes he had proposed.
5. John got carried ___ when he won the race and started screaming and running around.
1. The police think they know who’s been carrying out the burglaries. – Полиция думает, что знает, кто совершает кражи со взломом.
2. Bethany carried on surfing after she lost her arm in a shark attack. – Вифания продолжила серфинг, после того как потеряла руку при нападении акулы.
3. Amanda didn’t think she would be able to put on an American accent in the play, but in the end she carried it off really well. – Аманда не думала, что сможет имитировать американский акцент в спектакле, но, в конце концов, ей по-настоящему хорошо удалось это сделать.
4. Everyone was surprised when the prime minister actually carried through the changes he had proposed.
5. John got carried away when he won the race and started screaming and running around.
Exercise 5. Match to form exchanges.
Упражнение 5. Подберите фразы друг к другу.
ЗаданиеОтвет
1. How did you get your broken arm?
2. What do you think about coming skydiving with me next week?
3. Do you think I should go trekking in the mountains?
4. My throat’s a lot better now.
5. You’re looking under the weather.
a. Yes, I’m not feeling very well at all.
b. Oh, that’s good.
с. I had a little accident last week.
d. I would think twice about doing that.
e. Hmm… I’ll think about it.
1.
How did you get your broken arm? – Как ты умудрился сломать руку?
I had a little accident last week. – На прошлой недели со мной произошел небольшой несчастный случай.
2.
What do you think about coming skydiving with me next week? – Что ты думаешь насчет скайдайвинга со мной на следующей неделе?
Hmm… I’ll think about it. – Хм… Я подумаю об этом.
3.
Do you think I should go trekking in the mountains? – Ты думаешь, мне следует заняться походами в горы?
I would think twice about doing that. – Я бы дважды подумал, перед тем как сделать это.
4.
My throat’s a lot better now. – Мое горло намного лучше сейчас.
Oh, that’s good. – О, это хорошо.
5.
You’re looking under the weather. – Ты выглядишь неважно.
Yes, I’m not feeling very well at all. – Да, я вообще себя чувствую не очень хорошо.
tonail.com
Spotlight 9, Progress Check 3 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке
На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Progress Check 3.
Exercise 1. Fill in: survived, violent, sightings, humped, mythical, rustling, torture, dull, glimpse, illusion.
Упражнение 1. Вставьте: survived, violent, sightings, humped, mythical, rustling, torture, dull, glimpse, illusion.
ЗаданиеОтвет
1. Many old castles used to have ___ chambers.
2. As the wind blew the leaves made a ___ sound.
3. The Kraken would create a ___ whirlpool to pull ships down to the bottom of the sea.
4. Cubist paintings often have ___ colours.
5. Every culture has stories of ___ creatures.
6. Nessie could be a dinosaur that somehow ___ .
7. We caught a(n) ___ of a weird-looking creature hiding in the bushes.
8. ___ of strange creatures have been reported by people all over the world.
9. People who see one picture inside another are experiencing an optical ___ .
10. Nessie has a long neck and a ___ back.
1. Many old castles used to have torture chambers. – Во многих старинных замках обычно были камеры пыток.
2. As the wind blew the leaves made a rustling sound. – Когда дул ветер, литься шелестели.
3. The Kraken would create a violent whirlpool to pull ships down to the bottom of the sea. – Кракен создавал мощную воронку, чтобы затянуть корабли на дно моря.
4. Cubist paintings often have dull colours. – Картины кубистов часто имеют тусклые цвета.
5. Every culture has stories of mythical creatures. – Каждая культура имеет истории о мистических существах.
6. Nessie could be a dinosaur that somehow survived. – Несси может быть динозавром, который каким-то образом выжил.
7. We caught a(n) glimpse of a weird-looking creature hiding in the bushes. – Мы заметили странно выглядящее существо, прячущееся в кустах.
8. Sightings of strange creatures have been reported by people all over the world. – По всему миру от людей идут сообщения о встречах со странными существами.
9. People who see one picture inside another are experiencing an optical illusion. – Люди, которые видят одну картину внутри другой, переживают оптическую иллюзию.
10. Nessie has a long neck and a humped back. – У Несси длинная шея и горбатая спина.
Exercise 2. Write the correct form of the verbs in brackets.
Упражнение 2. Поставьте глагол из скобок в правильную форму.
ЗаданиеОтвет
1. Kate was bored because she (not/go out) all weekend.
2. We (walk) for an hour when it started to rain.
3. This time last week we (lie) on a beach.
4. After Bill (mow) the lawn, he collected the grass cuttings for compost.
5. l didn’t sleep well last night because I (worry) about my exams.
6. Daniel felt ill last night because he (eat) sweets all day.
7. John (wash) the car when it started to rain.
8. Paul (not/watch) a DVD yesterday.
9. Wendy (cook) dinner for over two hours before the guests arrived.
10. Jim (not/finish) all his homework by the time he went to bed.
1. Kate was bored because she hadn’t gone out all weekend. – Кейт чувствовала скуку, потому что никуда не выходила все выходные.
2. We had been walking for an hour when it started to rain.
3. This time last week we were lying on a beach. – В это время на прошлой недели мы лежали на пляже.
4. After Bill had mown the lawn, he collected the grass cuttings for compost. – После того, как Билл выкосил газон, он собрал скошенную траву для компоста.
5. l didn’t sleep well last night because I was worrying about my exams. – Вчера я плохо спал, потому что волновался по поводу моих экзаменов.
6. Daniel felt ill last night because he had been eating sweets all day. – Прошлой ночью Даниель заболел, потому что весь день ел конфеты.
7. John was washing the car when it started to rain. – Джон мыл машину, когда начался дождь.
8. Paul didn’t watch a DVD yesterday. – Вчера пол не смотрел DVD.
9. Wendy had been cooking dinner for over two hours before the guests arrived. – Венди в течение двух часов готовила обед, перед тем как прибыли гости.
10. Jim hadn’t finished all his homework by the time he went to bed. – Джим не закончил всю свою домашнюю работу, до того как пошел спать.
Exercise 3. Form compound adjectives using the words below.
Упражнение 3. Вставьте слова.
ЗаданиеОтвет
• three
• blue
• well
• deep
• good
1. Sam is a very ___-looking man.
2. I had a nightmare about a ___-headed monster.
3. My nephew is a cute little ___-eyed boy.
4. The Kraken was a ___-sea monster from Norwegian legend.
5. Nessie is a ___-known monster from Scotland.
1. Sam is a very good-looking man. – Сэм очень хорошо выглядящий мужчина.
2. I had a nightmare about a three-headed monster. – Мне приснился кошмар о трехголовом монстре.
3. My nephew is a cute little blue-eyed boy. – Мой племянник – милый маленький голубоглазый мальчик.
4. The Kraken was a deep-sea monster from Norwegian legend. – Кракен был глубоководным чудовищем из норвежской легенды.
5. Nessie is a well-known monster from Scotland. – Несси – это хорошо известное чудовище из Шотландии.
Exercise 4. Fill in the gaps with the correct preposition: of, about, of, from, in.
Упражнение 4. Вставьте нужные предлоги: of, about, of, from, in.
ЗаданиеОтвет
1. Jack was nervous ___ camping in the forest.
2. Sue thought ___ a good idea to raise money.
3. Will knew ___ experience not to walk through the woods at night.
4. Have you heard ___ Bigfoot?
5. They succeeded ___ working out the answer.
1. Jack was nervous about camping in the forest. – Она нервничала по поводу пребывания в палаточном лагере в лесу.
2. Sue thought of a good idea to raise money. – Сью пришла хорошая мысль о том, как заработать деньги.
3. Will knew from experience not to walk through the woods at night. – Уилл по опыту знал о том, что не надо ходить через лес ночью.
4. Have you heard of Bigfoot? – Ты слышал о йети?
5. They succeeded in working out the answer. – Им удалось придумать ответ.
Exercise 5. Fill in the gaps with the correct particle: over, down, up, across, out.
Упражнение 5. Вставьте нужную частицу: over, down, up, across, out.
ЗаданиеОтвет
1. Eve came ___ with a great idea for a story.
2. Dave came ___ a secret passage in the castle.
3. A strange feeling came ___ me as I walked home.
4. I can’t wait for Spielberg’s new film to come ___ .
5. Lee feels ill. He must be coming ___ with the flu.
1. Eve came up with a great idea for a story. – Ева придумала отличную идею для рассказа.
2. Dave came across a secret passage in the castle. – Дейв натолкнулся на секретный проход в замке.
3. A strange feeling came over me as I walked home. – Странное чувство накрыло меня, когда я шел домой.
4. I can’t wait for Spielberg’s new film to come out. – Не могу дождаться, когда же выйдет новый фильм Спилберга.
5. Lee feels ill. He must be coming down with the flu. – Ли чувствует себя плохо. Должно быть он сляжет с гриппом.
Exercise 6. Match to form exchanges.
Упражнение 6. Подберите подходящие друг к другу фразы.
ЗаданиеОтвет
1. What do you think this means?
2. It might mean you are anxious.
3. What’s the matter?
4. Shall we go to the art gallery?
5. That’s horrible!
a. Why not?
b. I know!
с. You could be right.
d. I can’t say for sure.
e. I’m just a bit tired.
1.
What do you think this means? – Что, по-твоему, это значит?
I can’t say for sure. – Не могу точно сказать.
2.
It might mean you are anxious. – Это могло бы значить, что ты взволнован.
You could be right. – Может, ты прав.
3.
What’s the matter? – В чем дело?
I’m just a bit tired. – Я немного устал.
4.
Shall we go to the art gallery? – Мы пойдем в художественную галерею?
Why not? – Почему бы нет?
5.
That’s horrible! – Это ужасно!
I know! – Я знаю.
tonail.com