«Детская школа искусств» Мошенского муниципального района

Перевод по английскому 5 класс: 5-й класс — Перевод на английский — примеры русский

5-й класс — Перевод на английский — примеры русский

На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.

На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.

Ему придется вернуться в 5-й класс, мне очень жаль.

He’ll have to go back to the fifth class. I’m really very sorry.

Окончил 5-й класс Академии, многие из выпускников которого впоследствии присоединились к Национальному миротворческому совету.

He graduated from Class 5 of the Academy, many of which would join in the National Peace Keeping Council.

Мам, я не хочу возвращаться в 5-й класс.

Спасибо, но я бы хотел попасть в

5-й класс.

В 1999 году, 54,0 процента детей после окончания начальной школы перешли в 5-й класс.

2 гектара, пашня, 5-й класс.

По имеющимся данным, только 65 процентов детей заканчивают 5-й класс.

Thus, only about 65 per cent of the children complete class V. Inter-state disparities exist.

Девочки, как правило, показывают более высокие результаты, чем мальчики, на школьных экзаменах за 5-й класс и на других государственных экзаменах.

Girls tend to perform better than boys at the Grade 5 scholarship examination and other Public examinations.

Мой папа говорил тост когда я закончила 5-й класс, и это врезалось мне в память.

Регулярно проводятся дополнительные лекции: 1-й класс — 38 учеников, 2-й класс — 24 ученика, 3-й класс — 22 ученика, 4-й класс — 28 учеников, 5-й класс — 27 учеников, 6-й класс — 12 учеников, 7-й класс — 9 учеников.

Additional lectures are held regularly — I grade: 38 pupils, II grade: 24 pupils, III grade: 22 pupils, IV grade: 28 pupils, V grade: 27 pupils, VI grade: 12 pupils, VII grade: 9 pupils.

а) Доля учащихся, получивших начальное образование (5-й класс начальной школы и 6-й класс базового образования) (в процентах)

(a) Primary (5th year primary + 6th year basic) Grade 6 examination pass rate 5th year primary

В школе Мотуфоуа только те, кто сдал экзамен на свидетельство Фиджи об окончании начальных классов, переходят в 5-й класс.

At Motufoua only those who pass their Fiji Junior Certificates would progress to form 5.

В середине XIX века чин статского советника относился к 1-й группе чиновников (с 1-го по 5-й класс), объединявших представителей высшей номенклатуры, определявших курс политики государства.

This group (from 1st to 5th grade) represented the highest state establishment defining the government policy.

5-й класс из тех, кто в него поступил

Предложить пример

Другие результаты

Благодаря осуществлению этих стратегий и программ ПН удалось добиться быстрого повышения КОО в начальных школах (1 — 5-й классы).

With the implementation of these policies and programmes, the GON has made a remarkable improvement in the NER at the primary level (grade 1 to 5).

Согласно проведенному Министерством образования в 1991 году обследованию учебников для начальной школы с 1-го по 5-й классы, в рекомендуемых учебниках были обнаружены проявления гендерной дискриминации.

According to a 1991 survey conducted by the Ministry of Education on primary school books from grades 1-5, gender biases were observed in prescribed textbooks.

К сожалению, неудачный прыжок на трамплине последнего спецучастка приводит лишь к 12-й позиции в абсолютном зачет и

5-й в классе.

Unfortunately bad jump at last special stage led only to 12th place in overall standings and 5th in category.

Однако когда дети переходят в 5-й и 6-й классы, число мальчиков сокращается.

However, as they progress to Forms 5 and 6, the number of males decreases.

Класс 5-й Г, Школа Сент-Эндрюс.

Ты, дорогая Эви, и весь твой 5-й «в» класс, вы можете посетить меня в моей студии и увидеть, как работает радиостанция.

You, dear Evi, and your whole class 5c, can visit me here and see, how it all works.

Словарь-минимум для переводного экзамена по английскому языку в 5 классе по учебнику «Spotlight»

Словарь-минимум английских слов для 5 класса

по учебнику «Spotlight» (Ваулина Ю., Дули Дж., Эванс В., Подоляко О.)

Звуки: ei –[эй] ai – [ай] au – [ау ] ǝu — [эу ] dȝ – [дж] tʃ -[ ч ] ʃ — [ш ]

ɔ: — [о] (долгое)

ɒ — [о] (короткое)

i: — [и] (долгое)

ɜ: — как башкирское [Ѳ]

j – [й]

u: — [у] (долгий)

ǝ — короткое[ э]

^ — короткий звук [а]

θ – как башкирский звук [ҫ]

ð – как башкирский звук [Ҙ ]

ŋ – как башкирский звук [ң]

w – [уэ]

eǝ — эа

iǝ — иэ

  1. A ball [bɔ:l] — мяч

  2. A doll [dɔ:l] — кукла

  3. A girl [gɜ: l] — девочка

  4. A queen [kwi:n] — королева

  5. A train [trein] — поезд

  6. A box [bɒks] — коробка

Colours цвета

  1. Yellow [jelǝu] — желтый

  2. Red [red] -красный

  3. Orange[orindȝ] — оранжевый

  4. Black [blæk] — черный

  5. White [wait] — белый

  6. Green [gri:n] — зеленый

  7. Brown [ braun] — коричневый

  8. Purple [pɜ:pl] — фиолетовый

  9. Blue [blu:] — синий

  10. Pink [pink] — розовый

  11. Grey [ grei] — серый

Numbers (цифры)

  1. One [w^n] — один

  2. Two [tu:] — два

  3. Three [ θri:] — три

  4. Four [f ɔ:] — четыре

  5. Five [faiv] — пять

  6. Six [ siks] -шесть

  7. Seven [sevǝn] — семь

  8. Eight [eit] — восемь

  9. Nine [nain] — девять

  10. Ten [ten] — десять

  11. Eleven [ilevǝn] — 11

  12. Twelve [twelv] — 12

  13. Thirteen [ θɜ:ti:n] — 13

  14. Fourteen[fɔ:ti:n] — 14

  15. Fifteen [ fifti:n ] — 15

  16. Sixteen [siksti:n] — 16

  17. Seventeen [sevnti:n] -17

  18. Eighteen [eiti:n] 18

  19. Nineteen [nainti:n] — 19

  20. Twenty [ twenti] — 20

  21. Thirty [ θɜ:ti] — 30

  22. Forty[ fo:ti] — 40

  23. Fifty [fifti] — 50

  24. Sixty [ siksti] — 60

  25. Seventy[ sevnti] — 70

  26. Eighty [eiti] — 80

  27. Ninety[ nainti] — 90

  28. Hundred [h^ndrid] — 100

Classroom objects (предметы в классе)

  1. Desk [desk] письм.n] бегать

  2. Sing [siŋ] петь

  3. Sleep [sli:p] спать

  4. Speak [spi:k] говорить

  5. Walk [wɔ:k] ходить

  6. Write [rait] писать

My home (мой дом)

  1. Bedroom [bedru:m] спальня

  2. Bathroom [ba:θru:m] ванная

  3. Kitchen [kitʃen] кухня

  4. Living room [liviŋ ru:m] гостиная

  5. Garden [ga:dǝn] сад

  6. Garage [gæra:ȝ] гараж

  7. Bed [bed] кровать

  8. Wardrobe [wɔ:droub] шкаф

  9. Lamp [læmp] лампа

  10. Bookcase [buk`keis] книжный шкаф

  11. Carpet [ka:pit] ковер

  12. Toilet [toilet] туалет

  13. Mirror [mirǝ] зеркало

  14. Bath [ba:θ] ванна

  15. Cooker [ku:kǝ] духовка

  16. Fridge [fridȝ] холодильник

  17. Table [teibl] стол

  18. Armchair [a:mtʃeǝ] кресло

  19. Sofa [soufǝ] диван

  20. Painting [peintiŋ] картина

  21. Window [windǝu] — окно

Prepositions of place (предлоги места)

  1. In [in] в, внутри

  2. On [on] на(поверхности)

  3. Under [^ndǝ] под

  4. Behind [bihaind] за

  5. Next to [nekst tu] рядом с

  6. In front of [in front of] перед

My family (моя семья)

  1. Mother [m^ðǝ] мама

  2. Father (dad) [fa:ðǝ] папа

  3. Brother [br^ðǝ] брат

  4. Sister [sistǝ] сестра

  5. Grandmother [grændm^ðǝ] бабушка

  6. Grandfather [grændfa:ðǝ] дедушка

  7. Cousin [k^zǝn] кузен, кузина(двоюродный брат, сестра)

Character

  1. Clever [klevǝ] умный

  2. Cool [ku:l] классный

  3. Naughty [nɔ:ti] непослушный

  4. Kind [kaind] добрый

  5. Friendly [frendli] дружелюбный

  6. Funny [f^ni] забавный

  7. Noisy [noizi] шумный

  8. Sweet [ swi:t] милый

  9. Caring [keǝriŋ] заботливый

Animals (животные)

  1. Lion [laiǝn] лев

  2. Camel [kæmǝl]верблюд

  3. Elephant [elifǝnt] слон

  4. Cobra [koubrǝ] кобра

  5. Deer [diǝ] олень

  6. Rhino [rainou] носорог

  7. Crocodile [krokodail] крокодил

  8. Leopard [ lepa:d] леопард

  9. Zebra [zebrǝ] зебра

  10. Snake [sneik] змея

  11. Bear [beǝ] медведь

  12. Monkey [m^nki] обезьяна

  13. Dog [dog] собака

  14. Cat [kæt] — кошка

  15. Fox [foks] — лиса

  16. Goldfish [gouldfiʃ] золотая рыбка

  17. Sheep [ʃi:p] овца

  18. Tortoise [tɔ:tǝs] черепаха

  19. Duck [d^k] утка

  20. Goose [gu:s] гусь

  21. Rabbit [ræbit] кролик

  22. Hen [hen] курица

  23. Cow [kau] корова

  24. Goat [gǝut] козел, коза

  25. Guinea pig [gini pig] морская свинка

  26. Butterfly [b^tǝflai] бабочка

  27. Bee [bi:] пчела

  28. Fly [flai] муха

  29. Ant [ænt] муравей

Jobs (профессии, работа)

  1. Painter [peintǝ] маляр, художник

  2. Doctor [doktǝ] доктор

  3. Baker [beikǝ] булочник, пекарь

  4. Teacher [ti:tʃǝ] учитель

  5. Waiter [weitǝ] официант

  6. Mechanic [mikænik] механик

  7. Taxi driver [tæksi draivǝ]

Водитель такси

  1. Postman [pǝustmæn] почтальон

Seasons & months (времена года и месяца)

  1. Winter [wintǝ] зима

  2. Spring [spriŋ] весна

  3. Autumn [ɔ:tǝm] осень

  4. Summer [s^mǝ] лето

  5. December [disembǝ] декабрь

  6. January [dȝænjuǝri] январь

  7. February [februǝri] февраль

  8. March [ma:tʃ] март

  9. April [eipril] апрель

  10. May [mei] май

  11. June [dȝu:n] июнь

  12. July [dȝulai] июль

  13. August [ɔ:gǝst] август

  14. September [septembǝ] сентябрь

  15. October [oktǝubǝ] октябрь

  16. November [novembǝ] ноябрь

Clothes (одежда)

  1. Blouse [blauz] блузка

  2. Skirt [skɜ:t] юбка

  3. High heels [hai hi:lz] туфли на высоких каблуках

  4. Cap [kæp] кепка

  5. t-shirt [ti ʃɜ:t] футболка

  6. shorts [ʃɔ:ts] шорты

  7. socks [sɒks] носки

  8. trainers [treinǝz] кроссовки

  9. Scarf [ska:f] шарф

  10. Jacket [dȝækit] джакет, куртка

  11. Trousers [trauzǝs] брюки

  12. Boots [bu:ts] ботинки, сапоги

  13. Shirt [ʃɜ:t] рубашка

  14. Tie [tai] галстук

  15. Coat [kǝut] пальто

  16. Umbrella [^mbrelǝ] зонтик

  17. Hat [hæt] шляпа

  18. Raincoat [reinkǝut] плащ

  19. Jumper [dȝ^mpǝ] джемпер

  20. Dress [dres] платье

  21. Suit [sju:t] костюм

  22. Hat [hæt] — шляпа

Food (еда)

  1. Pasta [pæstǝ] макароны

  2. Rice [rais] рис

  3. Bread [bred] хлеб

  4. Cereal [siriǝl] хлопья

  5. Tomato [toma:tǝu] помидор

  6. Cherry [tʃeri] вишня

  7. Strawberry [strɔ:bri] клубника

  8. Pineapple [painæpǝl] ананас

  9. Cabbage [kæbidȝ] капуста

  10. Grapes [greips] виноград

  11. Cheese [tʃi:z] сыр

  12. Milk [milk] молоко

  13. Meat [mi:t] мясо

  14. Fish [fiʃ] рыба

  15. Chicken [tʃikǝn] курица

  16. Egg [eg] яйцо

  17. Sausage [sɔ:sidȝ] колабса

  18. Butter [b^tǝ] масло

  19. Chocolate [tʃɒklit] шоколад

  20. Sugar [ʃuga:] сахар

  21. Ice cream [ais kri:m] мороженое

  22. Cake [keik] торт, пирожное

  23. Jam [dȝæm] джем, варенье

  24. Apple [æpǝl] яблоко

  25. Orange [orindȝ] апельсин

  26. Garlic [ga:lik] чеснок

Shops (магазины)

  1. Florist’s [florists] цветочный магазин

  2. Café [kafei] кафе

  3. Shoe shop [ʃu: ʃɒp] обувной магазин

  4. Toy shop[tɔi ʃɒp] магазин игрушек

  5. Bookshop [bukʃɒp] книжный магазин

  6. Clothes shop [klǝuðiz ʃɒp] магазин одежды

  7. Chemist’s [kemists] аптека

Activities (времяпрепровождение)

  1. Hiking [haikiŋ] пешеходный туризм

  2. Sunbathing [s^nbeiθiŋ] загар

  3. Swimming [swimiŋ] купание

  4. Fishing [fiʃiŋ] рыбалка

  5. Sailing [seiliŋ] хождение на яхте

  6. Windsurfing [windsɜ:fiŋ] виндсерфинг

  7. Jet skiing [dȝet skiiŋ] катание на водных мотоциклах

  8. White water rafting [wait wɔ:tǝ ra:ftiŋ] сплав на плотах

  9. Scuba diving [sku:bǝ daiviŋ] подводное плавание, погружение с аквалангом

Pronouns (местоимения)

  1. I [ai] я

  2. You [ju:] ты, вы

  3. He [hi:] он

  4. She [ʃi:] она

  5. It [it] оно, он, она( о животных, неодушевленных предметах)

  6. We [wi:] мы

  7. They [ðei] они

Health matters (вопросы здоровья)

  1. Toothache [ tu:θeik] зубная боль

  2. Stomachache [stɒmǝkeik] боль в животе

  3. Headache [ hedeik] головная боль

  4. Temperature [tempritʃǝ] температура

  5. Sunburn [ s^nbɜ:n] солнечный ожог

Weather (погода)

  1. hot [hɒt] жарко

  2. warm [wɔ:m] тепло

  3. cold [kǝuld] холодно

  4. snowy [snǝui] снежно

  5. rainy [reini] дождливо

Английский язык 5 класс упражнения с ответами.

Перед вами – подборка упражнений для 5 класса с ответами. Упражнения разделены на 2 группы:

Эти упражнения по английскому языку вы можете использовать в качестве тренировочных в 5 классе. Они помогут закрепить знания по основным темам.

Если же данные упражнения слишком сложны – попробуйте упражнения для 4 класса. На сайте также есть лексико-грамматический тест для 5 класса и тест по чтению по теме SCHOOL для 5 класса.

Грамматические упражнения для 5 класса.

Упражнение 1.  Fill in the correct article where necessary.

  1. _______ butter is made of milk.
  2. My mother is in ____ kitchen now.
  3. I usually have ____ tea for breakfast.
  4. After school we went ____ home.
  5. Pupils do homework in ____ evening.
  6. ____ USA is a big country.
  7. I live in ____ big city.

Упражнение 2. Fill in the correct preposition where necessary.

  1. This is the most peaceful place ____ the world.
  2. I live ____ Lesnaya street.
  3. Yesterday Nick went _____ Moscow.
  4. All pupils always listen ____ the teacher.
  5. My school is not far ____ my house.
  6. Give ____ him this book.
  7. The family went to the sea _____ bus.
  8. We live _____ a noisy city.
  9. It was very cold ____ Monday.
  10. Do you learn poems ____ heart at school?

Упражнение 3. Write the plural forms of the nouns.

  • Fox –
  • Sheep –
  • Child –
  • Puppy –
  • Table –
  • Country –
  • Foot –
  • Shoe
  • Birthday –
  • Potato —

Упражнение 4. Make the right form.

  1. His answer was _______ (bad) than mine.
  2. She is _____ (young) than her brother.
  3. Helen is __________ (good) pupil in the class.
  4. My nephew watched ____________ (interesting) film yesterday.
  5. I think the city is _________ (dirty) than the country.

Упражнение 5. Put in the correct tense form.

  • Olga ________ (read) a book now.
  • The boys _______ (break) the window yesterday.
  • Mike ________ (be) happy yesterday.
  • My father ________ (not to often watch) TV.
  • My father _________ (visit) Great Britain last year.
  • They _______ (win) a competition last year.
  • They____________ (visit / already) the British museum.
  • I hope they ________ (return) tomorrow.
  • Can you help me? I _______ (look) for my book.
  • Yesterday granny ________ (bring) me a puppy as a present.
  • Laura ______ (go) to school five days a week.
  • We first ________ (meet) in 2014.
  • Nick _______ (take part) in a regatta next week.
  • Mike _________ (not to behave) well at school yesterday.
  • There ________ (be) only one apple on the table.

Упражнение 6. Fill in much or many

  1. There are ____ apples on the plate.
  2. There is _____ bread in the bread bin.
  3. There is ____ milk in the bottle.
  4. There are ____ oranges in the box.
  5. There is ____ water in the kettle.

Упражнение 7. Fill in some or any

  1. There is _________juice in the cup.
  2. There aren’t ________ old trees in the park.
  3. Is there ________ money in your pocket?
  4. There is _______ some meat in the soup.
  5. We haven’t got ________ small pets.

Лексические упражнения для 5 класса.

Упражнение 1. Arrange phrases of the telephone conversation in a correct order

  1. Why not! See you tomorrow morning then
  2. Have you ever been to an art gallery?
  3. I don’t know yet
  4. What are you going to do on Saturday?
  5. No, I have never been there
  6. Let’s go then. It’s worth seeing

Упражнение 2. Write the word according to the topic.

Summer, T-shirt, rainy, trousers, carpet, hot, cloudy, armchair, windy, bed, shorts, kitchen, skirt

CLOTHES

WEATHER

HOME

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Упражнение 3.  Use the right word to complete the sentences.

  1. The boys (am, are, is, do) playing football
  2. (Do, Does, Is) Mike at home?
  3. Teachers like (child, childs, children).
  4. (There, It) are many interesting stories in the book.

Упражнение 4. Put the words in the right order to make sentences.

  1. We / six / every / have / seven / day / or / lessons
  2. She / helping / her / in / is / mother / kitchen / the / now
  3. Pens / my / in / pencils / are / and / pencil-box / the
  4. Many / got / you / friends / have?
  5. TV / yesterday / friend / didn’t / watch / my

Упражнение 5. Choose the correct word from the box to complete the sentences.

Timetable, uniform, bookcase, Sundays, blackboard, comfortable

 

  1. Put the books into the __________, please!
  2. We don’t go to school on _________.
  3. I don’t wear a _________ at school.
  4. My classroom is __________ and clean.
  5. There is a __________ in my classroom.
  6. How many subjects are there in your _______?

Ответы к упражнениям по английскому языку для 5 класса.

ГРАММАТИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ

Упражнение 1. 1- , 2-the, 3- , 4- , 5-the, 6 – the, 7-a

Упражнение 2. 1 in; 2 in; 3 to; 4 to; 5 from; 6 — ; 7 by; 8 in; 9 on; 10 by

Упражнение 3. 1 foxes, 2 sheep, 3 children, 4 puppies, 5 tables, 6 countries, 7 feet, 8 shoes, 9 birthdays, 10 potatoes

Упражнение 4. 1 worse, 2 younger, 3 the best, 4 an interesting, 5 dirtier  

Упражнение 5. 1 is reading, 2 broke, 3 was, 4 doesn’t often watch, 5 visited, 6 won, 7 have already visited, 8 will return, 9 am looking, 10 brought, 11 goes, 12 met, 13 will take, 14 didn’t behave, 15 is (was)

Упражнение 6. 1 many, 2 much, 3 much, 4 many, 5 much

Упражнение 7. 1 some, 2 any, 3 any, 4 some, 5 any

ЛЕКСИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ

Упражнение 1. 4 / 3 / 2 / 5 / 6 / 1

Упражнение 2.

Clothes: t-shirt, trousers, shorts, skirt

Weather: summer, rainy, hot, cloudy, windy,

Home: carpet, armchair, bed, kitchen

Упражнение 3.

1 are, 2 is, 3 children, 4 there

Упражнение 4.

  1. We have six or seven lessons every day.
  2. She is helping her mother in the kitchen now.
  3. My pens and pencils are in the pencil box.
  4. Have you got many friends?
  5. My friend didn’t watch TV yesterday.

Упражнение 5.

1 bookcase, 2 Sundays, 3 uniform, 4 comfortable, 5 blackboard, 6 timetable

Надеюсь, вам понравились эти упражнения для 5 класса.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

Неправильные глаголы английского языка – таблица с переводом, список форм (5 класс)

Неправильные глаголы английского языка представляют собой исключения на фоне аналитического типа грамматики, где спряжение глаголов происходит за счет добавления вспомогательных слов. Эти части речи при переходе из настоящего времени в прошлое могут полностью преображаться или оставаться неизменными.

Краткая характеристика

В английском глаголы подразделяются на 2 группы по типу создания Past Simple (Простого Прошлого времени) и Past Participle (причастия прошедшего времени). Правильные добавляют -ed к основе. Неправильные претерпевают ряд трансформаций при формировании второй, третьей формы:

  • меняют гласную в основе: sing-sang-sung (петь);
  • сокращаются: feed-fed-fed (накормить);
  • добавляют суффикс: forget-forgot-forgotten (позабыть);
  • сохраняют первоначальный вид: let-let-let (позволить);
  • меняют последнюю согласную: bend-bent-bent (согнуть);
  • преобразуются полностью: go-went-gone (пойти).

Невозможно точно ответить на вопрос: “Сколько неправильных глаголов в английском языке?” Согласно одному из авторитетных словарей, полный список таких слов насчитывает около 470. Для успешного обучения необходимо выучить 100-150 основных наиболее часто встречающихся.

Таблица неправильных глаголов английского языка

Три формы глаголов данной группы обычно представляют в виде таблицы с транскрипцией. Такую схему с переводом легко распечатать или использовать для занятий в режиме онлайн. Для обучающихся 5 класса и последующих ступеней достаточно небольшого списка из неправильных глаголов, употребление которых более распространено.

Начальная формаТранскрипцияПереводPast SimpleТранскрипцияPast ParticipleТранскрипция
be[bi:]бытьwas/were[wɔz]/[wз:]been[bi:n]
become[bɪ ‘kʌm]становитьсяbecame[bɪ ‘keɪm]become[bɪ ‘kʌm]
begin[bɪ ‘gɪn]начинатьbegan[bɪ ‘gæn]begun[bɪ ‘gʌn]
bite[baɪt]кусатьbit[bɪt]bitten[‘bɪtn]
break[breɪk]ломатьbroke[brouk]broken[‘broukən]
bring[brɪŋ]приноситьbrought[brɔ:t]brought[brɔ:t]
build[bɪld]строитьbuilt[bɪlt]built[bɪlt]
buy[baɪ]покупатьbought[bɔ:t]bought[bɔ:t]
catch[kætʃ]ловитьcaught[kɔ:t]caught[kɔ:t]
choose[tʃu:z]выбиратьchose[tʃouz]chosen[‘tʃouzən]
come[kʌm]приходитьcame[keɪm]come[kʌm]
cost[kɒst]стоитьcost[kɒst]cost[kɒst]
cut[kʌt]резатьcut[kʌt]cut[kʌt]
dig[dɪg]копатьdug[dʌg]dug[dʌg]
do[du:]делатьdid[dɪd]done[dʌn]
draw[drɔ:]рисоватьdrew[dru:]drawn[drɔ:n]
drink[drɪŋk]питьdrank[dræŋk]drunk[drʌŋk]
dream[dri:m]мечтать, видеть сонdreamt[dremt]dreamt[dremt]
drive[draɪv]водить машинуdrove[drouv]driven[‘drɪvən]
eat[i:t]естьate[et]eaten[‘i:tn]
fall[fɔ:l]падатьfell[fel]fallen[‘fɔ:lən]
feed[fi:d]кормитьfed[fed]fed[fed]
feel[fi:l]чувствоватьfelt[felt]felt[felt]
fight[faɪt]дратьсяfought[fɔ:t]fought[fɔ:t]
find[faɪnd]находитьfound[faʊnd]found[faʊnd]
fit[fit]подходить (по размеру)fit[fit]fit[fit]
fly[flaɪ]летатьflew[flu:]flown[flu:]
forget[fə ‘get]забыватьforgot[fə ‘gɒt]forgotten[fə ‘gɒtn]
forgive[fə ‘gɪv]прощатьforgave[fə ‘geɪv]forgiven[fə ‘gɪvən]
freeze[fri:z]замораживатьfroze[frouz]frozen[‘frouzən]
get[get]получатьgot[gɒt]got[gɒt]
give[gɪv]даватьgave[geɪv]given[‘gɪvən]
go[gou]идтиwent[went]gone[gɒn]
grow[grou]растиgrew[gru:]grown[groun]
have[hæv]иметьhad[hæd]had[hæd]
hear[hɪər]слышатьheard[hɜ:d]heard[hɜ:d]
hide[haɪd]прятатьсяhid[hɪd]hidden[‘hɪdn]
hit[hɪt]ударятьhit[hɪt]hit[hɪt]
hold[hould]держатьheld[held]held[held]
hurt[hɜ:rt]ранитьhurt[hɜ:t]hurt[hɜ:t]
keep[ki:p]хранитьkept[kept]kept[kept]
know[nou]знатьknew[nu:]known[noun]
lay[leɪ]положитьlaid[leɪd]laid[leɪd]
learn[lɜ:rn]узнаватьlearnt[lɜ:nt]learnt[lɜ:nt]
leave[li:v]уходитьleft[left]left[left]
let[let]позволятьlet[let]let[let]
lie[laɪ]лежатьlay[leɪ]lain[leɪn]
lose[lu:z]терятьlost[lɒst]lost[lɒst]
make[meɪk]делатьmade[meɪd]made[meɪd]
mean[mi:n]означатьmeant[ment]meant[ment]
meet[mi:t]встречатьmet[met]met[met]
mistake[mis’teik]ошибатьсяmistook[mis’tuk]mistaken[mis’teik(e)n]
pay[peɪ]платитьpaid[peɪd]paid[peɪd]
put[pʊt]кластьput[pʊt]put[pʊt]
read[ri:d]читатьread[red]read[red]
ride[raɪd]ездить верхомrode[roud]ridden[‘rɪdn]
ring[rɪŋ]звенетьrang[ræŋ]rung[rʌŋ]
run[rʌn]бегатьran[ræn]run[rʌn]
say[seɪ]сказатьsaid[sed]said[sed]
see[si:]видетьsaw[sɔ:]seen[si:n]
sell[sel]продаватьsold[sould]sold[sould]
send[send]посылатьsent[sent]sent[sent]
show[ʃou]показыватьshowed[ʃoud]shown[ʃoun]
sing[sɪŋ]петьsang[sæŋ]sung[sʌŋ]
sit[sɪt]сидетьsat[sæt]sat[sæt]
sleep[sli:p]спатьslept[slept]slept[slept]
smell[smel]чувствовать запахsmelt[smelt]smelt[smelt]
speak[spi:k]разговариватьspoke[spouk]spoken[‘spoukən]
spend[spend]проводить, тратитьspent[spent]spent[spent]
stand[stænd]стоятьstood[stʊd]stood[stʊd]
swim[swɪm]плаватьswam[swæm]swum[swʌm]
take[teɪk]братьtook[tʊk]taken[‘teɪkən]
teach[ti:tʃ]учить кого-либоtaught[tɔ:t]taught[tɔ:t]
tell[tel]рассказыватьtold[tould]told[tould]
think[θɪŋk]думатьthought[θɔ:t]thought[θɔ:t]
throw[θrou]кидатьthrew[θru:]thrown[θroun]
understand[ʌndər ‘stænd]пониматьunderstood[ʌndər ‘stʊd]understood[ʌndər ‘stʊd]
wake[weɪk]просыпатьсяwoke[wouk]woken[‘woukən]
wear[weər]носить одеждуwore[wɔ:]worn[wɔ:n]
win[wɪn]побеждать, выигрыватьwon[wʌn]won[wʌn]
write[raɪt]писатьwrote[rout]written[‘rɪtn]

Несмотря на большое количество подобных исключений, многие из них формируют Past Simple и Past Participle по одной схеме. Это значительно облегчает запоминание.

Что мы узнали?

Список неправильных глаголов в английском языке включает слова, образующие формы прошедшего времени не по правилу. Существует около 470 подобных глаголов, но обучающимся в школе достаточно усвоить основные 100-150.

Предыдущая

Английский языкГлаголы в прошедшем времени в английском языке – таблица с правилами образования

Следующая

Английский языкОкончание “s” у глаголов в английском языке – правило с таблицей

Викторина «Let’s play English» — английский язык, мероприятия

 

 

 

 

 

Внеклассное мероприятие по английскому языку «Lets play English»

                                             

 

                                        5 «Д» класс

                                  Учитель- Таштенова Г.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Викторина «Let’s play English»

Класс: 5

Задачи и цели:

Обучить навыкам взаимопонимания, умению спорить и отстаивать свое мнение;

Развивать память, внимание, логику;

Расширить кругозор учащихся;

Повторить и закрепить изученный грамматический и лексический материал по темам «Животные», «Алфавит», «Числительные», «Части тела», «Цвета»;

Развивать навыки и умения устной речи;

Воспитать чувство сплоченности, сотрудничества.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор.

 

Ход урока.

1. Организационный момент. Приветствие.

Teacher: Hello, my dear friends and our guests! I’m glad to see you. How are you?

Today we are playing. Our linguistic game is called «Lets play English». Do you like English? I wish you good luck!

Now, let me introduce our judges. Here they are:… And these are our players: the pupils of 5-B, and 5-D forms. 

2. Проведение игры.

Teacher: Let’s divide into two teams! And now, introduce you group and your captain.

(Ученики делятся на две команды).

Приветствие команд:

Group 1: Stars

Group 2: Friends

3. Конкурсы.

Teacher: We begin with the 1st contest of the game called «Moto». The motto of our game can be a statement that you can read by solving the rebus. You see the hidden words of the motto. Let’s solve it.

(Ответ: One for all and all for one)

Teacher: Which team is ready to answer?

 

Teacher: And now we come to the 2nd contest of the game called «A magic 5». Each team will answer questions. Our judges attentively listen to you.

  1. Name 5 colours.
  2. Name 5 sorts of vegetables.
  3. Name 5 school subjects.
  4. Name 5 sorts of fruit.
  5. Name 5 sports.
  6. Name 5 professions.
  7. Name 5 English names.
  8. Name 5 wild animals.

Дети быстро и весело отвечают на вопросы, члены команды помогают друг другу.

Teacher: Our following contest is tongue-twisters. Read them on your cards, choose one player and try to pronounce them 3 times fast and correctly.

a. Put your head on your bed.  b. Run round the playground.

Дети стараются быстро произнести три раза скороговорку.

Teacher: One more contest is to make up words from letters.

(Names of animals) You see words in which letters are mixed. Make up these words.
 

1)DBRI — BIRD

2)OGD — DOG

3)SIFH — FISH

4) DENKOY — DONKEY
5) EGRTI — TIGER

6) EHSOR — HORSE

7) OILN — LION

8)YMOEKN — MONKEY

9) KUDC — DUCK

10) GRFO — FROG

11) TNPLEHEA — ELEPHANT

12) ORCDCILEO — CROCODILE
 

Ученики составляют слова из смешанных букв по теме «Животные».

 

Teacher: You probably noticed our beautiful balloons with numbers. We need these balloons for the next contest. You have to remember numbers. You need to guess the first letter of the number and write it down. The words consist of four letters (nose, foot)

 

Teacher: One more contest. It’s called «Solve the riddles”. You should guess the riddles.

1) Not a bird, not a butterfly, I can fly high in the sky (a plane)
 

2) These two brothers live not so far apart. One of the left, one of the right. But they never see each other. (eyes)
 

3) I live in the river but I am not a fish. I jump in the field but I am not a rabbit. I have a green coat but I am not a bird. I sleep in the daytime but I am not an owl. I come out of egg but I am not a chick. What am I? (a frog)
 

4) It is white and cold and sweet, all the children like it (an ice-cream)
 

5) It is a pretty yellow house. There is no door. There is no roof. There is no floor.

But there is a pretty yellow ball inside. (an egg)
 

6) I’m tall and green, I’m in the garden. (a tree)

 

7) It’s not a man, it’s not a woman, but it teaches us. (a book)

 

8) Which fruit is spelt like a colour? (an orange)

 

9) Green and long
With many teeth.
Beautiful smile —
It`s … A CROCODILE.

Teacher: Next task is for our captains. You have card.You must complete this card. Конкурс капитанов.

 

Отгадать и дописать последнее слово в каждой строке

Spring, summer, autumn, w…
Grandmother, grandfather, mother, f…
Baseball, football, basketball, t…
September, October, November, D…
Thursday, Friday, Saturday, S…
Cheese, ice-cream, butter, m…

 

Teacher: Our next task is puzzle. Try to find as much words from the topic ”My family”

in this puzzle as you can.

 

Командам раздаются карточки, где они  должны найти 14 названий членов семьи. За каждое найденное слово команда получает одно очко.

 

W

C

F

W

I

F

E

D

C

H

F

A

M

I

L

Y

D

A

H

U

E

F

H

J

K

L

P

U

I

S

M

O

T

H

E

R

A

G

L

B

B

R

O

T

H

E

R

H

D

A

Q

A

U

N

T

W

E

T

R

N

F

A

T

H

E

R

N

E

E

D

U

N

C

L

E

T

T

R

N

Y

C

O

U

S

I

N

S

O

N

U

S

I

S

T

E

R

O

P

Z

X

 

Good for you! I see you are good at puzzles.

 

Teacher: One more contest. It’s called ”Opposite words. You should name the antonyms to the words.

Команды должны назвать антонимы к предложенным словам. Учитель называет  по 5-6 слов каждой команде.  Если ученики не могут назвать антоним, то право назвать слово переходит к их соперникам.

 

Teacher: contest “Artist’s competition”. You will read a text and you will draw this text. Please, be very attentive.

 

There is a big house in the middle of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door. To the left of the house there is a green tree. To the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On the tree there is a fat cat.

 

Now, show us what you have drawn.

 

Teacher: You see a charade of letters. By connecting the letters with letters, you can read the sentence.

Вы видите шараду из букв. Соединяя стрелочками буквы, вы сможете прочитать предложение. (I like English)

 

Заключительный этап. Подведение итогов игры. 

Jury: The score is __ and ___. The team ____ is the winner.

 

Reflection. Do you like our game? Will you take part in such games more?

If you didn’t win the game, don’t worry, you are all clever guy

 

 

Thank you very much for your work. I think our lesson was very interesting for you. Dear

judges, tell us the score of the quiz, please. The team… is the winner. Our best congratulations.

Let’s ask our judges what team has won?

Fantastic! Well done! You are the winner of our game.

 

Leader: Dear friends! Our game comes to the end. I hope you all enjoyed yourselves. The English language is very useful. The English language is very important. Try to get only excellent marks in English. Good-bye. See you soon.

 

 

Thank you very much for your work. I think our lesson was very interesting for you. Dear judges, tell us the score of the quiz, please. The team… is the winner. Our best congratulations!

 

APPENDIX

 

a. Put your head on your bed.                      b. Run round the playground.

 

 

1)DBRI –

2)OGD —

3)SIFH —

4) DENKOY —
5) EGRTI —

6) EHSOR —

7) OILN —

8)YMOEKN —

9) KUDC —

10) GRFO —

11) TNPLEHEA —

12) ORCDCILEO —
 

 

1) Not a bird, not a butterfly, I can fly high in the sky
 

2) These two brothers live not so far apart. One of the left, one of the right. But they never see each other.
 

3) I live in the river but I am not a fish. I jump in the field but I am not a rabbit. I have a green coat but I am not a bird. I sleep in the daytime but I am not an owl. I come out of egg but I am not a chick. What am I?
 

4) It is white and cold and sweet, all the children like it
 

5) It is a pretty yellow house. There is no door. There is no roof. There is no floor.

But there is a pretty yellow ball inside.
 

6) I’m tall and green, I’m in the garden.

 

7) It’s not a man, it’s not a woman, but it teaches us. 

 

8) Which fruit is spelt like a colour?

 

9) Green and long   With many teeth. Beautiful smile —     It`s …

 

Отгадать и дописать последнее слово в каждой строке

Spring, summer, autumn, w…
Grandmother, grandfather, mother, f…
Baseball, football, basketball, t…
September, October, November, D…
Thursday, Friday, Saturday, S…
Cheese, ice-cream, butter, m…

 

 

W

C

F

W

I

F

E

D

C

H

F

A

M

I

L

Y

D

A

H

U

E

F

H

J

K

L

P

U

I

S

M

O

T

H

E

R

A

G

L

B

B

R

O

T

H

E

R

H

D

A

Q

A

U

N

T

W

E

T

R

N

F

A

T

H

E

R

N

E

E

D

U

N

C

L

E

T

T

R

N

Y

C

O

U

S

I

N

S

O

N

U

S

I

S

T

E

R

O

P

Z

X

 

Black    sit

Short    man

Big    girl

Winter   clever

New    dirty

cold     love

 

There is a big house in the middle of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door. To the left of the house there is a green tree. To the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On the tree there is a fat cat.

 

grade 5 — Перевод на испанский — примеры английский

Эти примеры могут содержать грубые слова на основании вашего поиска.

Эти примеры могут содержать разговорные слова, основанные на вашем поиске.

Учащиеся младших классов до 5 класс (%)

Alumnos de la enseñanza primaria que llegan al quinto grado (porcentaje)

Повышение в процентах основных результатов тестов в классе 5

Porcentaje de aumento de los resultados clave de las pruebas en el quinto grado

Дополнительную привлекательность часам придает корпус из титана Grade 5 .

La caja en titanio de grado 5 añade atractivo al reloj.

Болты класса 5 или выше для всех применений.

Los pernos son de grado 5 o superior en todas las aplicaciones.

Для двуязычных программ раннего выхода в SY 2015-2016 был добавлен класс 5 .

Para los Programas Bilingües a corto plazo, se agregó el 5º grado en el ciclo escolar 2015-2016.

поступивших в начальную школу до 5 класс

Alumnos de enseñanza primaria que alcanzan el 5º grado (%)

Основное внимание всеобщего начального образования уделялось классам до 5 классов.

La atención se Concentra en la Educación Primaria universal hasta el quinto grado .

Например, только 68 процентов зачисленных учеников дошли до класса 5 в 1990 году.

Por ejemplo, apenas el 68% de los estudiantes matriculados llegaba al grado 5 en 1990.

От Pre-K до класс 5 с американской учебной программой в среде, в которой уважают и практикуют исламские ценности.

Pre-K hasta el grado 5 con un plan de estudios de América en un entorno en el que se respetan y Practican los valores islámicos.

Ты не выигрывал ни одного боя с 5 класса , и это было против девушки.

La última vez que ganaste una pelea fue en 5º grado y con una niña.

Многие дети не остаются в школе, пока не достигнут минимального уровня образования ( класс 5 ).

Muchos niños no permanecen en la escuela hasta alcanzar el nivel mínimo de Educación (el quinto grado ).

В 5 классе я решил, что буду тренироваться, чтобы стать фигуристом и участвовать в крупных соревнованиях.

En el quinto grado , decidí que me prepararía para ser una patinadora artística y Participar en las grandes Competiciones.

В титане Grade 5 он весит всего 0,28 грамма и поэтому требует меньше энергии привода, что является еще одной гарантией точности.

Ha sido Developrada en titanio grado 5 y sólo pesa 0,28 грамма, por lo que necesita menos energía para animar sus funciones, garantizando una mayor precision.

Программа была разработана для обеспечения базовыми продуктами для завтрака в детском саду учеников 5 классов в не стигматизирующей среде.

El programa tenía por objeto brindar alimentos básicos para el desayuno de los alumnos desde el kindergarten hasta el grado 5 en un ambiente no estigmatizante.

Пятна на зубах были классифицированы как флюороз степени 5 в соответствии с индексом TF (Thylstrup & Fejerskov).

Las manchas en los dientes fueron clasificadas como fluorosis de grado 5 , de acuerdo con el índice TF (Thylstrup & Fejerskov).

Однако в 2001/2002 году только 70 процентов всех школьников закончили класс 5 .

Sin embargo, en 2001-2002, únicamente el 70% de todos los escolares terminaron el quinto grado .

1 сентября 2005 года ученики класса 5 приступили к изучению новых программ и учебников.

Los alumnos de 5º grado estudian con los nuevos planes y libros de texto desde el 1º de septiembre de 2005.

Успеваемость девочек в классе 5 на 21 процент ниже, чем у мальчиков.

El nivel de aprovechamiento en los estudios de las niñas de quinto grado es inferior en un 21% al de los niños.

Примечание 2.A .. не контролирует шары с допусками, указанными производителем в соответствии с ISO 3290 как класс 5 или хуже.

Nota: El artículo 2.A .. no somete a control las bolas con толерантность especificadas por el fabricante de acuerdo con la norma ISO 3290 como grado 5 or peor.

Заводная головка из красного золота 5N и титана Grade 5 , обработанного антрацитовым PVD-покрытием.

Corona de oro rojo 5N y titanio de grado 5 tratado con PVD antracita

grade 5 — Перевод на французский — примеры английский

Эти примеры могут содержать грубые слова на основании вашего поиска.

Эти примеры могут содержать разговорные слова, основанные на вашем поиске.

Я хожу в школу каждый день и учусь в классе 5 .

Je vais à l’école tous les jours et je suis en 5e année .

В Аттавапискате отсев начинается с класса 5 .

À Attawapiskat, le décrochage begin en 5e année .

Титановый механизм Grade 5 , несмотря на то, что он является высокотехнологичным решением, предназначен для повседневного использования.

Le mouvement en titane grade 5 , s’il est de concept très техника, n’en reste pas moins destiné à un usage quotidien.

Корпус изготовлен из титана марки 5 .

Le boîtier est constitué de titane , сорт 5 .

В средней школе учатся дети в возрасте от 10 до 18 лет ( 5 класс, — 12).

L’école secondaire accueille des enfants от 10 до 18 лет. ( niveau 5 — 12).

поступивших в начальную школу до 5 класс , данные обследования, 2000-2004 гг.

Pourcentage des Entrants à l’école primaire qui atteignent le niveau 5 , chiffres d’une enquête, 2000–2004 -;

Дожитие до 5 класс и результаты обучения

Taux de Survie en 5e année et résultats d’apprentissage

Коэффициент дожития до класса 5 еще сильнее связан с результатами обучения в младшей средней школе.

La Relations Entre les Taux de Survie en 5e année et les résultats d’apprentissage dans le premier cycle de l’enseignement secondaire est encore plus étroite.

Дети до 5 класс (окончание начальной школы)

Enfants atteignant la 5e année (fin de cycle primaire)

Механизм основан на скелетонизированном основании и мостах из титана Grade 5 .

Le mouvement s’articule autour d’une platine et de ponts squelettés en titane grade 5 .

Основная пластина и мосты из титана Grade 5 .

Platine et ponts en titane grade 5 .

Carbone Forgé, Grade 5 титан и керамика с резиновыми вставками.

Карбоновая ковка, титан , класс 5 и керамика с вставками из каучука.

Сейчас она преподает на более высоком уровне, но в школе 5 .

Elle enseigne maintenant à un niveau supérieur, mais c’est dans une école qui a une 5e année .

Я каждый день хожу в школу, где учусь в классе 5 .

Je suis en 5e année et, tous les jours, je vais à l’école à pied.

Ни у одного пациента не было опасной для жизни (степень 4) или смертельной ( степени 5 ) реакции на инфузию препарата Вектибикс.

Пациент Aucun не принял участие в реакции на перфузию Vectibix menaçant le pronostic vital (степень 4) или fatales (, степень 5, ).

Системы образования, способные удержать большую долю учащихся до класса 5 , в среднем лучше справляются с международными тестами.

Les systèmes éducatifs capables de conserver une plus grande ratio de leurs élèves jusqu’en 5e année obtiennent de meilleures performance, en moyenne, aux tests internationaux.

Следовательно, использование коэффициента выживаемости до балла 5 в EDI позволяет избежать необходимости изменения масштаба данных.

En utilisant le taux de survie en 5e année dans l’IDE, on évite en conséquence de devoir changer les données d’échelle.

Успешный кандидат будет принят на работу в функциональную группу AD, класс 5 , в качестве временного агента с контрактом на неопределенный срок.

Retenu sera recruté dans le groupe de fonctions AD, grade 5 , en tant qu’agent temporaire dans le cadre d’un contrat à durée indéterminée.

Однако только одна инфекция степени 5 (септический шок) считалась связанной с Clolar.

Cependant, seule unefection de grade 5 (choc septique) считается совместимым с Clolar.

Эти болты класса 5 обеспечивают высокий уровень прочности крепления, который идеально подходит для промышленного применения.

Ces boulons de grade 5 предлагает грандиозную силу дефиксации, которая является идеальной для промышленного применения.

Grades: японский перевод, определение, значение, синонимы, произношение, транскрипция, антонимы, примеры | Англо-японский переводчик

Например, какие школьные оценки вы получали?

た と え ば 、 ど の よ な 学校 の を 取得 し て ま す か?

Science News сообщает, что спортсмены колледжей, как правило, имеют «немного более низкие оценки», чем другие студенты, которые занимаются внешкольной деятельностью.

サ イ エ ン ス ニ ュ ス は 、 大学 の 運動 選手 は 課外 活動 に る 他 の 学生 よ り も わ か に 低 い 成績 」っ て

Как быстро плохие оценки забываются в тени власти и богатства.

権 力 と 富 の 影 の 中 で 、 い か に 早 く 貧 し い 成績 が れ ら れ る か。

Что лучше для долгосрочного благополучия Джанет — чтобы она получала самые высокие оценки или чтобы у нее была любовь к учебе?

ジ ャ ネ ッ ト の 長期 的 な 福祉 に と っ て 、 ど ち ら が 優 て い る か — 彼女 が 最高 の を す る か 、 そ れ の 愛情 む

Каждый имеет свои особенности, следовательно, разные сорта.

そ れ ぞ れ に 固有 の あ る た 、 グ レ ー ド が 異 す。

Мои родители остались довольны моими оценками в этом году.

今年 、 両 親 は 私 の 成績 に 満 足 し ま し た。

Мои оценки не оправдали ожиданий отца.

私 の 成績 は 父 の 期待 に 応 え ら れ ん で し た。

В этом семестре я получил ужасные оценки.

今 期 は ひ ど い 成績 で し た。

Я старался улучшить свои оценки.

成績 を 上 げ る た め に 努力 し ま し た。

Оценки важны, но это еще не все.

成績 は 重要 で す が 、 す べ て で ま せ ん。

Он гордится своими хорошими оценками.

彼 は 自 分 の 良 い 成績 を 誇 り に て い ま す。

Мои оценки выше среднего.

私 の 成績 は 平均 を 上 回 っ て い ま す。

В этой школе нет оценок и у детей нет домашних заданий.

こ の 学校 に は 学年 が な 子 供 た ち に は 宿 題 が

Оценки Тома падают, поэтому ему действительно нужно хорошо учиться.

ト ム の 成績 は 下 が っ で 、 本 当 に 本 を 読 な け れ ば ら な い。

Они говорили о своих высоких экзаменах с понятной гордостью.

彼 ら は 理解 で き る 誇 の 高 い 試 験 に つ い て 話 ま し た。

Как вы собираетесь поступить в институт с такими оценками?

こ の よ う な 成績 で う 大学 に 行 く と 思 い ま す か?

Мэри всегда хотела стать врачом, но ее оценки в школе были недостаточно хорошими, чтобы поступить в медицинский институт.

メ ア リ ー は い つ も 者 に た い と 思 っ て い た が 、 学校 で の 成績 は 医学 部 に 入学 さ せ る 十分 で は あ

Мэри не только красивее, но и получает лучшие оценки, чем Алиса.

メ ア リ ー は か わ い け で な く 、 ア リ ス り も 成績 が い で す。

Больше всего в нем я ненавижу то, что он хвастается, что получил хорошие оценки в школе, несмотря на то, что не учился.

私 が 彼 に つ い て い ち ば ん な の は 、 彼 が 勉強 い な く て も 学校 で 良 を 収 め た こ を 思 っ て

Работодатели часто ценят опыт больше, чем академический, например, образование в колледже или оценки.

雇用 主 は 、 大学 の 専 攻 や 学年 、 学者 よ り も 経 験 す る こ と り ま す。

Том и Мэри всегда хотели стать докторами, но их оценки в школе были недостаточно хороши, чтобы поступить в медицинский институт.

ト ム と メ ア リ ー は い つ 者 に な り た い と て い ま し た が 、 学校 成績 は 、 医学 部 に 入学 の で

Вы не можете жаловаться на свои оценки, если не приложите никаких усилий.

何 の 努力 も し な け れ 、 成績 に 文句 を 言 う こ と は で ま ん。

Недостаток сна может иметь огромное негативное влияние на успеваемость ученика.

睡眠 不足 は 、 生 徒 の に 大 き な 悪 影響 を 与 え る 可能性 が。

Лишь немногие ученики получают отличные оценки по классическому китайскому языку.

少数 の 学生 だ け が 中国 古典 の 完全 な 成績 を 取得 し ま す。

Сами не хотел, чтобы у него были проблемы с оценками.

サ ミ は 成績 に 困 り た く あ り せ ん で し た。

Мэри красивее и получает лучшие оценки, чем Алиса.

メ ア リ ー は ア リ も い で 、 成績 も 良 い で す。

Мэри очень озабочена своими оценками, а Тома больше волнуют вечеринки.

メ ア リ ー は 成績 に 非常 り 、 ト ム は パ ー テ ー に 関心 が り ま す。

Меннад начал немного повышать свои оценки.

メ ナ ッ ド は 成績 を 上 げ 始 め し た 少 し ア ッ プ。

Байя была известна тем, что спала со своими учителями, чтобы улучшить свои оценки.

バ ヤ は 、 成績 を 上 げ 緒 に 寝 る こ で 知 ら れ て ま し た。

Многие старшеклассники слишком заняты своими оценками, участвуют во внеклассных мероприятиях, готовятся к университету и, возможно, работают после школы.

高校 生 の 多 く は 、 成績 を た り 、 課外 活動 に 参加 し 大学 の 準備 を し た り 、 多分 多分 課後 に 働 い た り の に 忙 し

Том обнаружил, что изо всех сил пытается держать отметку наверху после романтического разрыва.

ト ム は ロ マ ン チ ッ 別 後 、 自 分 の 成績 を る の に 苦 た。

Том делал все, что мог, но все равно получал плохие оценки.

ト ム は 最 善 を 尽 が れ で も 成績 は 悪 か っ た。

Сами так хорошо учился в школе, что смог пропустить два класса.

サ ミ は 学校 で と て も や っ て い た の で 、 2 つ の 学年 を ス キ ッ す が き ま し た。

Мне пришлось на собственном горьком опыте выучить то, что нужно, чтобы получить хорошие оценки в университете.

私 は 大学 で 良 い 成績 に 学 ぶ 必要 が あ る い 方法 を 学 ば り ま ん で し た。

В этой школе нет оценок и у учеников нет домашних заданий.

こ の 学校 に は 成績 が 生 徒 は 宿 題 が あ り ま せ ん。

Вы хоть представляете, насколько важны ваши оценки за тест?

テ ス ト の 成績 が ど 重要 で る か 考 え て い ま す か?

Ваше психическое здоровье важнее ваших оценок.

あ な た の メ ン タ ル ル ス な た の よ り も で す。

Ну, со времен съемок он поднялся на две ступени и является образцовым агентом.

さ て 、 撮 影 以来 彼 は 2 年 上 に 移動 し 、 彼 は 模範 的 な エ ー ェ ン ト で す。

Я полностью уверен, что ты повысишь свои оценки.

私 は あ な た が あ な 成績 げ る だ ろ う と い な 自信 を 持 す。

Если вы это сделаете, они в конечном итоге усреднят ваши оценки, так что у вас не будет возможности получить A.

こ れ を 行 う と 、 最終 的 に 成績 が 平均 化 さ れ る た め 、

Как бы то ни было, родители Кевина сказали ему, что ему нужно повысить свои оценки, иначе он был исключен из команды, поэтому он сбежал.

と に か く 、 ケ ビ ン の 両 親 の 成績 を 上 げ る 必要 る か 、 彼 が チ ー ム れ て い る と 彼 に ま た 、

Мои лучшие оценки были по домашнему хозяйству

私 の 最高 の 等級 は 家政 学 で し た。

Подросток, который разговаривает со своей семьей, у него хорошие оценки, у которого есть друзья, даже если он немного одиночка, он изгой?

家族 と 話 を し 、 成績 成績 が 良 く が い る 思春期 の 若 、 た と え 少 だ だ け 孤独 も 、 見 捨 て す か?

Мои оценки улучшаются.

私 の 成績 は ず っ と 良 く な っ て い ま す。

‘Хорошие оценки?’

「良 い 成績 を と っ て い ま す か?」

Прежде чем я поставлю вам оценки на последних экзаменах, я хочу, чтобы вы знали, что ансамбль учителей «The Fab Three» будет играть на фестивале через два дня.

前 回 の 試 験 の 成績 を を 紹 介 す に 、 先生 の バ ン ド 「Великолепная тройка」 が 2 日後 に フ ェ ス ィ バ ル で 演奏 す る こ っ て ほ し い。

Ааа, жалкие оценки, просто жалкие ».

あ あ 、 悲惨 な 等級 、 た だ 悲惨 で す。 」

Вы делаете хорошие оценки, верно?

良 い 成績 を 取 り ま す よ ね?

Он отформатирован как тезис, а на полях написано красными чернилами, как учитель оценивает работу.

論文 の よ に ー マ ッ て い ま す し 、 紙 方法 の よ う に に 、 赤 イ ク で 余 白 に 書 し て る。

О, у нее все в порядке. Оценки немного упали.

あ あ 、 彼女 は 罰金 を や て。 グ レ ー ド は 少 し て き た。

Премьер-министр Дмитрий Медведев и остальные члены кабинета министров получали оценку «C» чаще, чем любые другие оценки, согласно исследованию.

調査 に よ る と 、 ド ミ ト リ ー ベ ー ジ ェ フ 首相 と 他 の 閣僚 は 、 他 の ど よ り も 頻繁 に C を 与 れ ま し た。

У Мейси самые высокие оценки в классе.

メ イ シ ー は ク ラ 最高 の 収 め て い ま す。

Я не смотрю свысока на людей с плохими оценками

成績 の 悪 い 人 を 見下 ろ し て い ま せ ん

Аннаполис посмотрит на эти оценки.

ア ナ ポ リ ス は こ れ ら の 等級 見 ま す。

Все оценки окончательные, поэтому, пожалуйста, не приходите ко мне в надежде договориться о более высокой оценке.

す べ て の 学年 が 最終 段 階 な の も っ と 高 い 学年 を 期待 し て る 私 に な い で く だ さ い。

Это проблема, потому что мои оценки могут отличаться.

私 の 学年 は 変 わ る こ が あ る で 、 そ れ 問題 で す。

С детства он был так хорош и осторожен, чтобы не получить низкие оценки в школе,

彼 は 幼 か っ た の で が ら な い よ に 気 を つ け い ま し た

Устав PHHS разрешает замену в случае травмы, плохой успеваемости или полиомиелита.

PHHS 応 援 条例 で は 、 、 ま た は ポ リ 場合 の 代替 案 す。

Хорошие оценки, S.A.T. Очки, базовые словесные навыки.

良 い 成績 、 SAT ス コ ア 、 基本 的 な 口頭 の ス キ ル。

Как вы можете чувствовать себя хорошо с этими оценками?

こ れ ら の 成績 で ど の う 分 ​​の 気 持 ち を 良 く ま す か?

Мы заканчиваем машину времени мистера Росса, затем мы можем вернуться во времени, и я могу сказать себе, что нужно получать более высокие оценки.

ロ ス さ ん の タ イ シ ン さ せ た ら 、 時間 を の ぼ る こ と が で き 分 に も っ と 良 い と よ う

Ну ладно, эта девочка, Кэти Гейгер, получила очень хорошие оценки, поэтому мы завязали ей глаза, связали и оставили на ночь на кукурузном поле.

い い で す ね 、 こ の 女 の 子 、 キ ャ シ ー ガ ー は 本 当 に 成績 が 良 た の で 、 私 た ち

Если вы просто будете много работать, ваши оценки значительно улучшатся.

一生 懸 命 勉強 す れ ば 、 成績 が 大幅 に 向上 し ま す。

Получили ли вы хорошие оценки в неполной средней школе?

中学 で 成績 は 良 か っ た で す か?

Сами нужно было показать маме, что у него хорошие оценки.

サ ミ は 、 自 分 の 成績 げ て い る こ と を 母親 に 示 必要 が あ り ま し た。

У меня никогда не было хороших оценок в неполной средней школе.

中学 で は 成績 は よ く あ り ま せ で し た。

На самом деле я был очень разочарован вашими оценками.

実 際 、 あ な た の 成績 に と て も っ か り た。

Разные сорта чаев разломанного, веерного и пыльного.

ブ ロ ー ク ン 、 フ ァ ニ ン ス ト オ ー ソ ド ッ ス テ ィ ー の レ ド は し 異 な り ま す。

Новая система аттестации аттестатов об уходе включает такие оценки, как h2, h3, O1, O2 и т. Д.

新 し い 残 し 証明書 グ レ デ ィ シ ス テ ム は 、 な h2 、 h3 、 O1 、 O2 、 な ー ド が 含 ま れ

В 2012 году только 65% учеников начальной школы Джонстауна с 3-го по 6-й классы читали на уровне своего класса.

2012 年 、 3 年 生 か ら 6 年 生 ま ン ズ タ ウ ン 小学校 の 生 徒 の 65 % の み が 学年 ベ ル で 本 を 読 い ま し た。

Понятие уклона применяется непосредственно к ступеням или градиентам в географии и гражданском строительстве.

勾 配 の 概念 は 、 地理学 土木 の 勾 配 に 直接 適用 さ れ ま す。

Металл кружевной полоски у старшеклассников зависит от их рода войск, как и офицеры.

シ ニ ア グ レ ー ド の レ ー ス ス ラ イ プ メ タ ル は 役 員 と 同 じ に 役 依存 し ま す。

Оценки за лазание по своей сути субъективны.

ク ラ イ ミ ン グ グ レ ー ド は 本質 的 に 主 観 的 で す。

Все тайские старшеклассники за финансовый год, чьи оценки имеют средний эквивалент A или выше, имеют право подать заявку.

学年 の 平均 が A A 相当 以上 で あ る 、 会計 年度 の す べ て の イ の 生 が る 資格 が あ り ま す。

OCS является основным каналом, по которому рядовые ранги береговой охраны повышаются до офицерского корпуса.

OCS は 、 沿岸 警備 隊 が 等級 を 任命 た 士官 隊 に 昇格 す る 主要 な 路 で す。

Установленный 16 октября 1970 года, знаки отличия Special Warfare первоначально выпускались двух классов: золотой для офицеров и серебряный для рядовых.

1970 年 10 月 16 日 に 設立 さ れ た 特殊 章 は 、 当初 、 将 校 用 金 と 入 隊 用 の 銀 の 2 つ の グ ー ド で 行 ま し た。

Обозначение SAE для всесезонных масел включает два класса вязкости; например, 10W-30 обозначает обычное всесезонное масло.

ル チ グ レ ー ド オ イ ル SAE 指定 に は 、 2 つ の 粘度 グ レ ド が 含 ま れ ま す え ば 、 10W-30 マ ル チ

Постдипломное образование в Израиле требует получения степени бакалавра и зависит от оценок этого звания; см.

Добавить комментарий